Kutatási tagozat alakult a Magyar Reklámszövetségben
Kutatási tagozatot alakított a Magyar Reklámszövetség négy tagszervezete: az AGB Nielsen, a GfK Hungária, az Ipsos és a Medián.
A kutatási tagozat célja, hogy népszerűsítse a minőségi piackutatás alapelveit, és a rendelkezésre álló szakmapolitikai eszközökkel érvényt szerezzen alkalmazásuknak a piackutatási iparág kutatói és megrendelői oldalán egyaránt.
A Tagozat alapítói valamennyien részt vettek abban a műhelymunkában, amelyben a Professzionális Piackutatók Társaságának (PPT) keretei között elkészült a piackutató szakmára kidolgozott ISO 2052 nemzetközi szabvány magyarországi honosítása és ehhez kapcsolódóan a „PPT minőség” elnevezésű szigorított szakmai kritériumrendszer.
A tanúsítványokat megszerző négy alapító ezzel harmonizálta tevékenységét a piackutatás egész folyamatára kiterjedően az ajánlattételtől kezdve a teljesítésig a P&P, a CATI, a CAPI, a CAWI módszerrel végzett közvélemény- és piackutatásokban, valamint a kvalitatív vizsgálatokban és a műszeres nézettségmérésben. E szabványok alapelveinek következetes érvényesítése egyaránt védi a piackutatási szolgáltatók és a felhasználói-megrendelői oldal érdekeit.
„Szövetségünk nyitott a változások iránt, különösen azokon a területeken, amelyekre eddig kevés figyelmet szenteltünk, és a piackutatás ezek közé tartozik. Bízom abban, hogy az MRSZ új tagozata hatékonyan szolgálja az alapítók minőségi piackutatás iránti elköteleződését” – mondta Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnöke.
A tagozat vezetője Vörös Csilla (AGB Nielsen)
Kapcsolódó cikkek
- A nők táskák után kutatnak a neten
- Az emberi agy rejtélye megoldódni látszik?
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- Karácsony a Marson
- A nők agyát jobban károsíthatja az alvási légzészavar
- A NASA leleplezi Mars-béli felfedezéseit
- Mit fedeztek fel a Marson?
- A holnap világhálója - Jövő Internet projekt a Debreceni Egyetemen
- Tehetségkutató verseny indul ifjú feltalálók és kutatók számára
Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.
A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi
Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.
A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
Többet költünk online játékokra
A SuperData piackutató cég - a A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.
A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban
Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.