A magyarok többsége nem fizetne váltságdíjat elveszett internetes fotógyűjteményéért
A magyar internetezők 62 százaléka semmit sem fizetne azért, hogy visszaszerezze esetlegesen elvesztett internetes fotógyűjteményét – egyebek mellett ez derül ki a Microsoftnak és az MSN-nek a felhő-szolgáltatásokat használók körében végzett felmérésből. A válaszadók mindössze 4 százaléka vélekedett úgy, hogy számára a fényképei több millió forintot is megérnek. A hazai válaszadók többsége, 64 százaléka azért használ online tárhely-szolgáltatásokat, mert így több eszközről is elérheti a fényképeit, dokumentumait, kontaktjait.
A tárolt fájlok tekintetében a magyar felhasználók többségében fényképeket, dokumentumokat tartanak a „felhőben”, míg Európa többi országában a zenék és videók is népszerűek. Érdekesség, hogy hazánkban döntenek legtöbben (69 százalék) a szolgáltatás minősége alapján: míg a nemzetközi felmérésben a felhasználók csupán 34 százaléka válaszolt úgy, hogy döntésében a szolgáltatás minősége játszik szerepet. Többen (39 százalék) gondolja úgy, hogy nincs érdemi különbség a szolgáltatók tárhelyei között.
„Manapság az emberek több eszközt használnak mind a munkában, mind a magánéletükben, annak érdekében, hogy a számukra fontos dokumentumokat akár útközben is elérhessék. A Microsoft SkyDrive megkönnyíti ezt számukra” – fűzte hozzá Tóth András Mihály, a Microsoft Magyarország Windows üzletágának vezetője. „Ma már teljesen mindegy, hogy Windows Phone-t, iPad-et, a barátunk számítógépét, PC-t, vagy Mac-et használunk, a SkyDrive folyamatosan lehetővé teszi a számunkra fontos fájlok elérését. A SkyDrive legújabb alkalmazásaival már Windows 7-es és Mac OS X Lion operációs rendszereket futtató eszközökről is elérhetők a fontos fényképek, dokumentumok, fájlok.”
A kutatásból kiderül, hogy sokak számára fontos, hogy fényképeiket, dokumentumaikat könnyen meg tudják osztani családtagjaikkal és barátaikkal, valamint fennakadás nélkül tudjanak egyeztetni a kollégákkal, akár PC-t használnak, akár táblagépet. Azonban a felhő egyesek szerint veszélyeket is rejt. Az online tárhely-szolgáltatást használók 31 százalékának a személyes adatokkal kapcsolatban vannak aggályai. Magyarországon a válaszadók 44 százaléka tart attól, hogy az adott szolgáltató jogtalanul tárolja, használja a személyes adatait.
Ugyan a tendencia az, hogy egyre többen használják tárolásra a „felhőt”, egy korábbi kutatásból kiderül, hogy továbbra is jóval nagyobb mennyiségű információt, adatot tárolunk a saját eszközünk memóriáján. A válaszadók mindössze egy százaléka állította, hogy kizárólag online tárolja a fényképeit.
A Microsoft MSN hírportálokon keresztül végzett felmérésben 15 ország 10544 válaszadójának visszajelzését dolgozták fel. A felmérésben 286 magyar felhasználó is részt vett.
Kapcsolódó cikkek
- Kedvezményes Windows 8 frissítési ajánlat
- Letölthető a Windows 8 Release Preview
- Hétköznapi párok és celebek: súrlódni online lehet igazán
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- A webes támadások 96 százaléka mindössze ujjgyakorlat
- Régi neonoknak nyújt menedéket a varsói Neon Múzeum
- Gyermeknap: Játékosan a biztonságos internetezésről
- Milliárd felett a mobilelőfizetők száma Kínában
- Rekordbevételt hozhat 2012 a kínai internetes videópiacon
- Interneten ellenőrzik az egészségbiztosítási ellátásra való jogosultságot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.