Interneten kínált hamis termékekkel bukott le egy zalai nő
Az adóellenőrök az internetet böngészve bukkantak a nőre, aki rendszeresen adott el divatcikkeket, ám a bevételei után nem fizetett adót. Az asszony a bevallásában csupán ingó értékesítéséből származó jövedelmet vallott be. Nyilatkozata szerint a vizsgált időszakban gyesen volt, a gyerekei kinőtt, használt ruháit értékesítette a világhálón.
Az adózó jövedelmének megállapítása érdekében az adóhatóság kapcsolódó vizsgálatot végzett az egyik online piacteret működtető kft.-nél. Ennek alapján kiderült, hogy a nő két év alatt csaknem ötezer darab divatcikket - elsősorban öveket, pénztárcát, napszemüveget, táskát - adott el, több mint tízmillió forint értékben.
Az eladónak vállalkozói igazolványa és adószáma nem volt, az eladott árukról nem rendelkezett beszerzési bizonylattal sem. A legnagyobb divatcégek nevét viselő termékeket pár ezer forintért árulta, de vélhetően nem legális forrásból szerezte be a valószínűleg hamis termékeket, a tényleges vételár ezért megállapíthatatlan volt.
Az adóhivatal büntető feljelentést tett, az ügyben a pénzügyi nyomozók jelenleg is vizsgálódnak. Adócsalással és áru hamis megjelölésével kapcsolatos bűncselekmények miatt akár öt évig terjedő szabadságvesztés is kiszabható - írta a NAV.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem
- Évről-évre nő a webáruházak forgalma
- A családok, kórházak és az ügyfélszolgálatok járnak rosszul a telefonadóval
- Közös javaslatot nyújtottak be a mobilszolgáltatók a távközlési adó kapcsán
- Kisebb atomreaktort működtetett évtizedeken keresztül egyik telepén a Kodak
- Online boltokat zárattak be korrupció miatt Kínában
- Biztonsági tippek e-vásárlásnál
- Intenzíven zajlik a vaterás csalás felderítése
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.