Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem
A kereskedők várakozásai szerint az internetes kiskereskedelem az idén elérheti a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,9-3 százalékát, ami 175-180 milliárd forintos online forgalmat jelentene - közölte a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.
A GKIeNET - T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról címmel közzétett kutatása szerint tavaly 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.
A közlemény idézi a Központi Statisztikai Hivatal adatait, miszerint 2011-ben a kiskereskedelmi forgalom 7,9 ezer milliárd forint volt, 2010-hez képest a forgalom volumene lényegében nem változott. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek eladásai az év egészében 0,4 százalékkal növekedtek. A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2011-ben 1,1 százalékkal haladta meg az előző évit: a legdinamikusabb, 32,2 százalékos növekedés az összes forgalomból kisebb súlyt képviselő csomagküldő hálózatban mutatkozott, az internetes értékesítés térnyerése következtében.
Egy online vásárlás átlagos értéke 2011-ben 7000 forint körül alakult. A legnagyobb értékben változatlanul élelmiszert és élelmiszer jellegű termékeket értékesítettek interneten tavaly. Második helyen a számítástechnikai eszközök, a harmadikon pedig a szórakoztató elektronika és a műszaki cikkek állnak. A könyv, újság, magazin kategória csak a negyedik helyen szerepel, ötödik helyre a ruházati termékek kerültek - közölte az internetkutató cég.
Az adatok szerint a ruházati termékek esetében az elmúlt két évben jelentős forgalomnövekedés tapasztalható, ami köszönhető egyrészt új üzleti modellek megjelenésének - például a zárt vásárlói kluboknak -, másrészt a női vásárlók egyre erőteljesebb jelenlétének.
Az internetes bankkártyás fizetés aránya évről évre növekszik, de a kiskereskedelmen belül még mindig csak az összes fizetési mód 5 százalékát teszi ki. A leggyakrabban használt fizetési mód az online kiskereskedelemben változatlanul az utánvét, mutatva, hogy a magyar fogyasztók többsége akkor fizet a legszívesebben a termékekért, amikor átveszi.
A GKIeNET - T-Mobile kutatása több mint 3000 webáruház megkérdezésével készült.
Kapcsolódó cikkek
- Évről-évre nő a webáruházak forgalma
- Helyzet alapú hirdetési platform a PayPal-tól
- Online boltokat zárattak be korrupció miatt Kínában
- E-kereskedelmi konferencia: igaz mesék kamaszoknak
- Hatékonyabb közigazgatást eredményez a kormányzati informatika konszolidálása
- Piacteret nyitott a Bónusz Brigád
- IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia – Túl a kamaszkoron (?)
- Az e-kereskedelem marketinges szemmel
- Szlovákiában kevesebbért vásárolnak az interneten, mint a szomszédos országokban
- Percenként 2400 ruhát értékesített tavaly a legnagyobb e-kereskedő Kínában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.