Ismét fenntarthatósági sajtódíj aTelekomtól
Második alkalommal hirdeti meg a Magyar Telekom „hello holnap! Sajtódíj”at, amelyet a magyar sajtó munkatársai részére egy évvel ezelőtt hozott létre. A díj célja a fenntarthatósági témákra nyitott és azokat rendszeresen feldolgozó újságírók, riporterek motiválása. Az újságírók a fenntartható városok, zöld gazdaság, a közösség ereje, fenntartható tudatformálás, és digitális szakadék felszámolása témáiban küldhetnek pályaműveket. A nyertes pályázatot egy 10 tagú zsűri – a Magyar Telekom képviselői, és a Fenntarthatósági Média Klub újságíró képviselői – választja ki, és készítőjét 1 millió Ft összegű díjjal jutalmazza. A díjátadásra az 5. Fenntarthatósági Napon, szeptember 29-én kerül majd sor.
A díj létrehozását elsősorban az indokolta, hogy sokak fejében élnek kérdések a fenntarthatósággal kapcsolatban, hogy milyen lesz a jövő, milyen lépésekre van szükség a fenntartható fejlődés érdekében. Ezek a kérdések foglalkoztatják az embereket, így az újságírókat is, akik fontos szerepet játszanak abban, hogy a társadalom minél szélesebb rétegéhez eljussanak ezek a gondolatok. Sok múlik a médián, az újságírók felelősségvállalásán, hiszen kérdéseket fogalmazhatnak meg és hasznos információkat adhatnak az olvasóknak a fenntartható fejlődés érdekében.
A Telekom a díjat a szintén általa életre hívott Fenntarthatósági Média Klubbal közösen hozta létre.
A Klub 2011-es megalakulásakor a tagok - Magyar Telekom, RTL Klub, TV2, Sanoma, Class FM, CEMP csoport (Index), Origo, Metropol, Axel Springer, Est Média – vállalták, hogy konkrét, gyakorlati példákon keresztül a fenntarthatóságról egyszerű, érthető formában minél szélesebb körben beszámolnak, valamint létrehoznak egy civil szervezeteknek szóló pályázati rendszert, és lefektették egy díj alapjait, amelyet a sajtó számára hoznak létre.
A pályázati kiírás és további információ a díjjal kapcsolatban a www.helloholnap.hu weboldalon olvasható.
A Magyar Telekom Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként – küldetésével összhangban – elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében ezért indította el „hello holnap!” kezdeményezését. A Telekom a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően, könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.
Kapcsolódó cikkek
- Már három képernyőn elérhető a ZeneCenter
- "Okoskutak" javíthatják a vízellátást Afrikában
- Beteg gyerekeknek gyűjt játékokat a Telekom a Gyerek Szigeten
- Magyar Telekom Delfin díj a fenntarthatóság terén kiemelkedőknek
- Az MTelekom mintegy 2 milliárddal kevesebb távközlési adót fizet az idei év után
- A UNIT4 az Év pénzügyi szoftverszállítója lett az Egyesült Királyságban
- A Magyar Telekom Csoport tagvállalata bővíti kábelhálózatát
- A Fujitsu intelligens településeket fejleszt Szaúd-Arábiában
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- 4G mobilinternet-technológiát visz a Telekom az úszó EB-re
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.