Ismét fenntarthatósági sajtódíj aTelekomtól
Második alkalommal hirdeti meg a Magyar Telekom „hello holnap! Sajtódíj”at, amelyet a magyar sajtó munkatársai részére egy évvel ezelőtt hozott létre. A díj célja a fenntarthatósági témákra nyitott és azokat rendszeresen feldolgozó újságírók, riporterek motiválása. Az újságírók a fenntartható városok, zöld gazdaság, a közösség ereje, fenntartható tudatformálás, és digitális szakadék felszámolása témáiban küldhetnek pályaműveket. A nyertes pályázatot egy 10 tagú zsűri – a Magyar Telekom képviselői, és a Fenntarthatósági Média Klub újságíró képviselői – választja ki, és készítőjét 1 millió Ft összegű díjjal jutalmazza. A díjátadásra az 5. Fenntarthatósági Napon, szeptember 29-én kerül majd sor.
A díj létrehozását elsősorban az indokolta, hogy sokak fejében élnek kérdések a fenntarthatósággal kapcsolatban, hogy milyen lesz a jövő, milyen lépésekre van szükség a fenntartható fejlődés érdekében. Ezek a kérdések foglalkoztatják az embereket, így az újságírókat is, akik fontos szerepet játszanak abban, hogy a társadalom minél szélesebb rétegéhez eljussanak ezek a gondolatok. Sok múlik a médián, az újságírók felelősségvállalásán, hiszen kérdéseket fogalmazhatnak meg és hasznos információkat adhatnak az olvasóknak a fenntartható fejlődés érdekében.
A Telekom a díjat a szintén általa életre hívott Fenntarthatósági Média Klubbal közösen hozta létre.
A Klub 2011-es megalakulásakor a tagok - Magyar Telekom, RTL Klub, TV2, Sanoma, Class FM, CEMP csoport (Index), Origo, Metropol, Axel Springer, Est Média – vállalták, hogy konkrét, gyakorlati példákon keresztül a fenntarthatóságról egyszerű, érthető formában minél szélesebb körben beszámolnak, valamint létrehoznak egy civil szervezeteknek szóló pályázati rendszert, és lefektették egy díj alapjait, amelyet a sajtó számára hoznak létre.
A pályázati kiírás és további információ a díjjal kapcsolatban a www.helloholnap.hu weboldalon olvasható.
A Magyar Telekom Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként – küldetésével összhangban – elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében ezért indította el „hello holnap!” kezdeményezését. A Telekom a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően, könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.
Kapcsolódó cikkek
- Már három képernyőn elérhető a ZeneCenter
- "Okoskutak" javíthatják a vízellátást Afrikában
- Beteg gyerekeknek gyűjt játékokat a Telekom a Gyerek Szigeten
- Magyar Telekom Delfin díj a fenntarthatóság terén kiemelkedőknek
- Az MTelekom mintegy 2 milliárddal kevesebb távközlési adót fizet az idei év után
- A UNIT4 az Év pénzügyi szoftverszállítója lett az Egyesült Királyságban
- A Magyar Telekom Csoport tagvállalata bővíti kábelhálózatát
- A Fujitsu intelligens településeket fejleszt Szaúd-Arábiában
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- 4G mobilinternet-technológiát visz a Telekom az úszó EB-re
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.