A GVH 150 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot és a Vodafone-t
A GVH MTI-hez kedden eljuttatott közleménye szerint a hivatal megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. és Magyar Telekom Nyrt. a mobilinternet-hálózatukat népszerűsítő kereskedelmi kommunikációjában jogsértő összehasonlító reklámokat alkalmazott.
A Gazdasági Versenyhivatal a fogyasztók megtévesztésének minősítette azt, hogy a Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között a mobil adathálózatát népszerűsítő kampányában "a leggyorsabb mobil adathálózat" és a "leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat" üzeneteket emelte ki, ezzel azt közvetítette a fogyasztók felé, hogy ha a Magyar Telekom hálózatát használják, akkor mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatást vehetik igénybe. Az állítások alapjául szolgáló mérések ugyanis csak a letöltésre és a feltöltésre vonatkoztak, nem vizsgálták a web-böngészési sebességet, valamint a sikeresség arányát a le- és feltöltések és a web-böngészés körében. "Ennek megfelelően a hálózat sebességére általában utaló reklámállítás nem támasztható alá a mérés eredményeivel" - szögezi le a GVH.
A hivatal ismertetése szerint a Vodafone 2010. december 1. és 2011. június 4. között megtévesztette a fogyasztókat, amikor hirdetéseiben saját mobil adathálózatára vonatkozóan kiemelt üzenetként fogalmazta meg, hogy az a "leggyorsabb" és a "legjobb mobil adathálózat". A kampányokban megjelent reklámszövegek ("Magyarország leggyorsabb mobil adathálózata", "Nálunk böngészhetsz a leggyorsabban a hazai mobilszolgáltatók közül") a fogyasztókban azt a benyomást kelthették, hogy a Vodafone hálózatában érhető el a legnagyobb le- és feltöltési, illetve web-böngészési sebesség - közölte a GVH.
Hozzátették: a Vodafone adathálózata teljesítményére vonatkozó saját felmérése eredményeire alapozva emelte ki a hálózati szolgáltatások kedvező tulajdonságait, azonban a vizsgálat során bebizonyosodott, hogy a mérések nem reprezentálták a mobilinternet szolgáltatás szempontjából lefedettnek tekinthető teljes területet. A mérés alapján legfeljebb a magyarországi nagyvárosokban (Budapesten, Debrecenben, Győrött, Kecskeméten, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden és Székesfehérváron) irányadó helyzetre lehetett volna következtetéseket levonni, azonban a reklámok országszerte minden fogyasztónak szóltak - mutatott rá a hivatal.
A két cég által elkövetett jogsértés hasonló, a bírságok összege azonban eltér, mert azok meghatározásánál a GVH elsősorban a reklámokra fordított kiadásokat vette figyelembe.
Az MTI megkeresésére mindkét mobilszolgáltató társaság jelezte, hogy bírósági keresetet nyújt be a GVH határozata ellen.
A Vodafone közölte, sajnálatosnak tartják, hogy jelenleg Magyarországon nincs olyan mérési módszertan, ami az ugrásszerűen fejlődő, s modernizált hazai hálózatok új paramétereit megbízhatóan és mindenki által elfogadható módon mérni tudná.
Ezért a Vodafone Magyarország szorgalmazza egy közös módszertan kialakítását a társzolgáltatókkal és az NMHH-val, a GVH határozata ellen pedig keresetet nyújt be a bíróságon.
Hozzátette, a tavalyi hirdetésekben hivatkozott, független nemzetközi mérnökiroda által legjobbnak mért értékeket az azóta modernizált Vodafone hálózat már jelentősen meghaladja és közel 9,5 millió lakosnak tesz lehetővé hozzáférést a mobil szélessávú internethez az országban.
A Magyar Telekom sajtóosztálya azt közölte, hogy reklámjuk a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében készült, reakcióként egyik versenytársuk, a Magyar Telekom álláspontja szerint megtévesztő kommunikációs kampányára. A vállalat álláspontja szerint hirdetései a versenyjogi szabályokkal összhangban voltak, ezért a Magyar Telekom a Gazdasági Versenyhivatal határozata ellen várhatóan bírósági keresetet nyújt be.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Közös javaslatot nyújtottak be a mobilszolgáltatók a távközlési adó kapcsán
- A Magyar Telekom bírósághoz fordult a 900 MHz-es hatósági határozat ellen
- Ajánlattételi szakaszban van a 900 megahertzes frekvenciasáv árverése
- Az NMHH két jelentkezőt nem vett nyilvántartásba a 900 MHz-es sávra pályázók közül
- Milliárdos bírságot fizet vesztegetés miatt a Magyar Telekom
- Felülvizsgálati kérelem a Magyar Telekom és a kisrészvényesek perében hozott jogerős ítélet ellen
- A mobilfizetés éve lesz 2012
- A Vodafone 100 millió forint bírságot kapott a GVH-tól
- A GVH a Vodafone és a Magyar Telekom mobilinternet reklámjait vizsgálja
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja
A Vatera.hu új aloldalán, a Vatera Galérián szakértő régiségkereskedők, művészeti galériák kínálják kiváló állapotban fennmaradt, vagy szakszerűen restaurált műtárgyak és lakberendezési tárgyak ezreit. A francia barokk szekrényektől kezdve az ezüst étkészleten át a kortárs alkotásokig terjedő, folyamatosan változó online katalógus minden darabjának eredetiségére garanciát vállalnak a szakértő eladók.
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.