Felhőben: Nagyobb rugalmasság és alacsonyabb üzemeltetési költségek

Kutatási eredmények a HP közelmúltban megrendezett HORIZONT konferenciájáról

forrás Prim Online, 2012. július 18. 08:48

A HP Magyarország június 7-én lezajlott nagyszabású eseményén, a HORIZONT konferencián, a vállalat által elvégzett kérdőíves felmérés arra mutatott rá, hogy az alacsonyabb üzemeltetési költségek (49%) és a nagyobb rugalmasság, azaz a gyorsabb piaci reagáló készség (40%) jelentik a felhőalapú megoldások legfőbb előnyeit.

A felhőalapú megoldások hazai bevezetésében a három leggyakrabban emlegetett akadálynak a biztonsággal (77%), az átalakítással/transzformációval (64%) és a megfelelőségi/felügyeleti (56%) kérdésekkel kapcsolatos kihívásokat jelölték meg a válaszadók.

A felmérés rámutatott arra is, hogy melyek az a képességek, ismeretek, amelyekről a megkérdezettek úgy gondolják, hogy hiányuk a leggyakrabban tapasztalhatók a hazai felhő-megoldások alkalmazása során. A válaszadók a felhőalapú megoldásokban rejlő lehetőségek megértésének (55%), valamint a felhőalapú projekt-menedzsment ismeretek (45%) hiányát jelölték meg a két legmeghatározóbb akadályként.

Arra a kérdésre, hogy a felhőalapú megoldásokat először mely területeken alkalmaznák a megkérdezettek, a válaszadók 23 százaléka a web-hosting, 20 százaléka a tesztelés-fejlesztés területét jelölte meg. Ezen alkalmazási lehetőségeket követi a sorban az adatbázis-tárolás és -mentés (15%), valamint a tárolás és archiválás (11%) területe.

A felhőalapú megoldások jövőjét illetően a válaszadók  33 százaléka gondolja, hogy az adott vállalat alkalmazásainak több mint fele lesz 2020-ra nyilvános felhőben menedzselt, 31 százaléka szerint ez az arány 25-50% között mozog majd, míg a válaszadók közel 30 százaléka teszi ezt az arányt 5-25% közé.

A nem reprezentatív kutatás mintegy 75 IT szakember, a konferencia résztvevőinek közel 60 százalékának a véleményét tükrözi.

Kulcsszavak: HP HP-hu felhő alapú IT

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01