A legtöbb vállalat szerint a hagyományos analitikai szoftverek drágák és nehézkesek
A kutatás eredményei szerint – amelyek 120, az Egyesült Államokban, Európában és Kanadában dolgozó üzleti döntéshozó válaszai alapján születtek – a jelenlegi BI szoftvermegoldások nem felelnek meg a mai kor elvárásainak, emellett a napjainkban használt, hagyományos BI és analitikai szoftverek a döntéshozók igényeihez mérten túl nagyok, költségesek és nehézkesek. A felmérést a független kutató és tájékoztatási ügynökség, a BizTechReports készítette.
A legtöbb, a piacon ma elérhető, több mint 20 éves megoldást a világ legnagyobb, sokmilliárd dolláros ERP szállítói kínálják, és az egy évtizeddel ezelőtt lezajlott szoftverpiaci konszolidáció során vásárolták meg. E megoldásokat utólag építették rá a felvásárló vállalat ERP rendszerének gerincére, az áruk általában több százezer dollárnál kezdődik, és akár több millió dollár is lehet, bevezetésük pedig gyakran több hónapot/évet is igénybe vesz.
„A ’big data’ jelenség megjelenése és konvergenciája többféle üzleti célból felmerülő, hatalmas adat-összesítési igényeket generált” – mondta Albert Pang, a dublini (Kanada) központú Apps Run the World piackutató vállalat elnöke. „A helyzet az, hogy az analitikai megoldások elmúlt generációja remekül helyt áll a big data igényekkel kapcsolatban, különösen a komplex pénzügyi konszolidációs és jelentéskészítési területen. De napjaink üzleti világa nagyobb iramot diktál, mint valaha, az analitikai és döntéshozatali követelmények pedig minden egyes vállalati részleg minden szintű felhasználóját érintik – vezetői és alsóbb szintet egyaránt. E nehézkes analitikai szoftvermegoldások nagy kalibere és komplexitása nem illeszkedik többé e kisebb és gyorsan változó igényekhez.”
A válaszadók szerint új IT megoldások kellenek a költségek csökkentéséhez és az árbevétel növeléséhez
A válaszadók 78%-a úgy véli, a működési nyereség azt követeli a vállalatoktól, hogy új IT megoldások után nézzenek, a költségek csökkentése és az árbevétel növelése érdekében. 80%-uk szerint az üzleti intelligencia és analitikai megoldások hatékonyabb alkalmazása a jelenlegi adottságok mellett növelné a versenyképességet is. A túlnyomó többség (72%) úgy nyilatkozott, hogy jelenlegi szoftveres analitikai erőforrásaik nagymértékben centralizáltak a pénzügyi szervezeten belül és 63%-uk szerint ezek a megoldások inkább a hosszú távú tervezést támogatják, a napi szintű döntéshozatal helyett.
Az észak-amerikai válaszadók mérhetően erősebb igényt támasztanak az üzleti felhasználók analitikai eszközökhöz történő közvetlenebb hozzáférésével kapcsolatosan; 78%-uk például úgy véli, ha testreszabottabb volna közvetlen hozzáférésük ezen eszközökhöz, vállalatuk versenyképesebb lehetne. Ezzel a legtöbb európai válaszadó is egyetértett, de csak konzervatívabb, 59%-os arányban.
Minden régió IT vezetője egységesen, több mint 60%-os arányban egyetértett azzal, hogy a jelenleg elérhető hagyományos, nagy analitikai megoldások túl drágák, nehézkesek és használatuk elsajátítása, illetve felhasználói adaptációjuk időigényes. Az összes válaszadó túlnyomó többsége (közel 70%) szerint egy moduláris, használatbavétel utáni fizetési konstrukcióban működő gazdasági modell az üzleti analitikai szoftverek szélesebb körű adaptációjához vezetne a különböző üzleti egységekben egy vállalaton belül. Szinte az összes válaszadó azonos véleményen volt azzal kapcsolatban, hogy kisebb, célzottabb, szoftveres webáruházakra szabott megoldások segítséget nyújtatnának számukra a teljesítmény növelésében, saját szakmai területükön.
A szoftvervásárlók egyre nagyobb számban igénylik a könnyebb változáskövetést biztosító képességeket
A felmérés válaszadóinak háromnegyede szerint a változások felhasználói szintű - kódolási beavatkozást nem igénylő – adaptációja a vállalati szoftveres megoldásokban elősegítené a napi szintű döntéshozatal javulását. Az IT szakemberek több mint 90%-a egyetértett ezzel a kijelentéssel, minden egyes régióban.
„Az IT és üzleti vezetők új szerepe sokkal stratégia-központúbb lesz, mivel képesek lesznek átfogó elemzések készítésére – ezáltal inkább forgalomirányítók lesznek a folyamatokban, mint pilóták” – mondta Pang. „Minden vállalat esetében számos igény merül fel a technológiával kapcsolatosan – az adatok egyre inkább cloud környezetekbe vándorolnak, ami új tűzfal- és biztonsági kérdéseket vet fel. A mobil eszközök számos típusa és fajtája új utakat nyit meg a hasznos információk megosztása és szintézise terén. És ehhez jön még az is, hogy az üzleti, piaci és technológiai döntések fénysebességgel születnek. Ezek a tényezők átformálják az üzleti felhasználók nézeteit azokkal a szoftvereszközökkel kapcsolatban, amelyeket a mindennapokban a kritikus döntések meghozatala során használnak.”
Kapcsolódó cikkek
- Egyszerű pólóból akkumulátor? Lehetséges!
- Jól szerepelnek az SAP termékei a független felmérésekben
- MTA: A kutatóintézet-hálózat differenciált fejlesztése a cél
- A UNIT4 az Év pénzügyi szoftverszállítója lett az Egyesült Királyságban
- Kutatási tagozat alakult a Magyar Reklámszövetségben
- Ipsos Omnibus: új, gyors online kutatási szolgáltatás
- Budapest az ötödik legfertőzöttebb város
- Hazai fejlesztések a világ legnagyobb elektronikai vállalatainak fókuszában
- Magyar projekt nyerte a 30 ezer dolláros ösztöndíjat a NASA kutatóbázisára
- Könyvfesztivál - Blog, hálózat, élet és filozófia: Csermely Péter könyvbemutatója
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.