ITTK-elemzés információs társadalmunkról
Az ITTK munkatársa, Pintér Róbert szerint megtörtént az áttörés: az ország átlépett az információs társadalom korszakába. Ennek bizonyítékaként a következőkre hívja fel a figyelmet: megjelent az internetes befektetésekre szakosodott kockázati tőke, megkezdődött az internetes cégek felértékelődése és felvásárlása. Ezen túlmenően kiéleződött a verseny a távközlési, az internet- és a tartalomszolgáltatók között, informatikai kormánybiztost neveztek ki, a munkahelyeken elterjedt az internethasználat, sok az internetes szakmai rendezvény.
Pintér Róbert arra is kitért, hogy az idén áprilisi felmérés szerint Magyarország a hálózati hozzáférés területén már 75 százalékos teljesítményt nyújt. A harvardi egyetem kérdőíve alapján történt felmérés rámutat arra is, hogy a telefonellátottság gyors ütemben bővült ugyan, ám a szolgáltatás változatlanul drága, akadálya a világháló használatának. Az iskolák nagyobb részében kiépítették a számítógépes hálózatot, de a Sulinet-program akadozik, a tanintézetekben időben korlátozott a hozzáférés az internethez.
Mindent összevetve: hol tartunk az internetes világversenyben? Az internetfelhasználók száma Magyarországon 700 ezer, Finnországban 3 millió, Európában 50 millió, a világon összesen 200 millió. A reprezentatív felmérések szerint hazánkban a 15-18 évesek fele internetezik. A legkevesebbet internetezők az 50 évesnél idősebbek köréből kerül ki: mindössze 5-6 százalékuk veszi igénybe a modern kommunikációs eszközt. A diplomások interneteznek leginkább, számuk 40 százalék, és a vállalkozók, vezetők körében is rendkívül dinamikus az emelkedés.
A tudásalapú gazdaság és az információs társadalom életünk valamennyi területére kihat, az internet az elkövetkező években meghatározó tényező lesz az üzleti életben. Már a fejlődés útjára léptünk , de csak a következő évek hozzák majd meg a társadalmi, gazdasági és személyes életet is befolyásoló nagy változásokat és lehetőségeket. A kormányzat dolga, hogy piaci eszközökkel támogassa az internethez jutást már rövid távon is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar információs társadalom: jelentés az elmúlt egy évtizedről
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén - letölthető az ITTK összefoglaló jelentése
- Információs társadalom: a felzárkózáshoz állami forrás szükséges
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- Információs társadalom: 2006-ban több minden véget ért Magyarországon
- Kék Notesz: tavaly csak hárommillióan használták a világhálót
- Hiányzó társadalmi igény, mélyülő digitális megosztottság
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2004-ben
- Megjelent az ITTK Kutatási Jelentésének októberi, dupla száma
Káoszmentes ügyfélszolgálat az év végi roham idején
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.