Okosmérők a Telenor bázisállomásain
Az EU szabályozása szerint 2020-ig a villamos fogyasztók 80%-át el kell látni okosmérővel, amennyiben az alkalmazásuk ésszerű és költséghatékony. A Telenor már idén ősztől az év végéig 308, az ELMŰ és az ÉMÁSZ szolgáltatási területén üzemelő bázisállomásán lecseréli a jelenlegi mérőket okosmérőkre. Az okosmérők a hagyományos rendszernél gyakoribb és pontosabb információt nyújtanak az egyes állomások energiafelhasználásáról, így a hálózatmodernizáció során felszerelt alacsonyabb energiafogyasztású hálózati elemek révén elért energia-megtakarítás azonnal láthatóvá válik.
A fogyasztási adatokat az áramszolgáltatók központi adatgyűjtő rendszere 15 percenként kérdezi le a Telenor mobilhálózatának segítségével és a tárolt adatok webes felületen keresztül bármikor követhetők. Így pontosan ellenőrizhető az állomások energiafogyasztása és az energiahatékonyságot támogató eszközök és szoftverek segítségével elérthető megtakarítás mértéke is, hiszen a rendszerben valós idejű adatok szerepelnek.
„A Hipernet hálózatot úgy álmodtuk meg, hogy a magas színvonalú szolgáltatások mellett a több száz fejlesztett bázisállomás révén vállaltunk ökológiai lábnyomát is csökkenthessük. Ehhez nem elegendő a korszerű, energia-hatékony hálózati elemek beépítése, energiafogyasztásunkat folyamatosan követnünk kell, hogy szükség esetén optimalizálhassuk hatékonyságunkat. Ebben jelentős szerepe van a 308 okosmérőnek, amely rendszerek azonnal láthatóvá teszik számunkra energiafelhasználásunkat és rávilágíthat további fejlesztési, optimalizálási területekre” – mondta Klausz Ferenc, a Telenor vállalatfejlesztési vezérigazgató-helyettese.
A Telenor új hálózata nemcsak gyorsabb és minden szempontból jobb szolgáltatást biztosít a korábbinál, de jelentősen alacsonyabb relatív szén-dioxid-kibocsátással és fajlagosan kevesebb energiafelhasználás mellett üzemel: 2011-ben a Telenor hálózatának energiafelhasználása – a duplájára növekedett adatforgalom lebonyolítása mellett is – 1,9 százalékkal alacsonyabb volt az előző évhez képest. A nagyobb teljesítményű, de kisebb energiafogyasztású hálózati elemeknek és a most bevezetett okosmérő rendszernek köszönhetően a jövőben is jelentős energia-megtakarítást érhet el a vállalat. A Telenor teljes energiafelhasználásának ~88%-át a mobilhálózat üzemeltetése teszi ki.
A fejlesztés az ELMŰ szolgáltatási területén - Budapesten és környékén - lévő 248, valamint az ÉMÁSZ szolgáltatási területén – Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves és Nógrád megyékben –található 60 Telenor bázisállomást érint.
Kapcsolódó cikkek
- Elégedett a Telenor ügyfélszolgálat az érzelemfelismerő szoftverrel
- Új adatroaming szolgáltatás a Telenortól: okostelefonnal külföldön is
- Sport és egészség Androiddal
- Virtuális telefonközpontot adományoz a Magyar Telekom lelkisegély-szolgálatoknak
- Műholdakat vetnének be az erdősítések nyomon követésére Pekingben
- Ricoh környezetbarát megoldások az EcoPrint-en
- Indul a Telenor új, kedvezményes TravelSure roaming szolgáltatása
- Jövő-Kép címmel hirdet fenntarthatósági fotópályázatot a Telekom
- Telenor Limit +Net: Mobilnetezés és telefonálás kiszámítható költségek mellett
- Már a végzős mérnökhallgatók is külföldi munkában gondolkoznak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.