Házhoz viszi minősített tanúsítványait a NetLock
A minősített elektronikus aláírással ellátott elektronikus állományok teljes bizonyítóerejű magánokirati joghatással bírnak. A NetLock által kibocsátott aláíró tanúsítványok közigazgatási hatósági eljárás során is használható tanúsítványnak számítanak, ezek kibocsátása pedig az ügyfél tulajdonában lévő Biztonságos Aláírás Létrehozó Eszközön történik. Ezzel a módszerrel többek között megoldható az önkormányzati rendeletek és jegyzőkönyvek küldése a fővárosi és megyei kormányhivatalok részére, valamint a papíralapú dokumentumok hiteles elektronikus másolatainak elkészítése.
A tanúsítványokon kívül bemutatkoztak a NetLock által forgalmazott legmodernebb kriptográfiai eszközök is, például az intelligens kártyák. Ezek a hitelkártya méretű mini számítógépek már képesek az egyénre jellemző paraméterek – például szemírisz, ujjlenyomat, tenyérgeometria – tárolására és azonosítására, így biztosítva teljes mértékben az eszköz helyett az egyén azonosítását. A kártyák mellett az ugyanezt a biztonsági szintet nyújtó USB eszközöket is megismerhették a látogatók.
„Minden előzetes várakozásunkat felülmúlta a rendezvény sikere, melyhez nagyban hozzájárult a Zala Megyei Kormányhivatal aktív közreműködése is. A résztvevők a legnagyobb előnyként azt emelték ki, hogy a kötelező személyes regisztrációt helyben, díjmentesen biztosítottuk, és az interaktív szakmai oktatáson pedig azonnal választ kaptak a kérdéseikre. Mindezek megerősítettek minket abban, hogy más megyékben is hasonló rendezvényeket szervezzünk” – foglalta össze a tapasztalatokat Csorbai Ádám, a NetLock Kft. kereskedelmi menedzsere.
„Örömmel fogadtuk és támogattuk a NetLock Kft. kezdeményezését, hogy egy zalaegerszegi eseményen mutathassák be az elektronikus ügyintézést segítő megoldásaikat. Ezzel jelentősen megkönnyítették, hogy a helyi önkormányzatok képviselői minősített tanúsítvány csomagokhoz jussanak, a nagyszámú megrendelésnek köszönhetően ráadásul kedvezményes áron érhették el a papírlapú ügyintézést kiváltó eszközöket. A 23/2012.(IV.25.) KIM rendeletben biztosított lehetőség irattári és papírköltségben jelentős megtakarítást eredményez az állami és önkormányzati szerveknek” – mondta el dr. Sipos János, a Zala Megyei Kormányhivatal főosztályvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus fuvarlevél a NetLock-tól
- EU-s felmérés az elektronikus hitelesítésről és hitelességről
- Vállalati közgyűlés elektronikus úton
- Már a fizetési meghagyások is elektronikus úton járnak
- D-Link és Netlock a Magyar Telekomnál
- A válság segíti az elektronikus számla terjedését
- Elektronikus hitelesítést biztosító bővítmény SBO számlázó rendszerekhez
- Elektronikus aláírás - hitelesítés nélküli mérlegadatok
- Cégeljárás: az e-ügyintézés átalakította a bíróságok feladatait
- Cégbírósági elektronikus aktákat fogad az OTP Bank rendszere