A SAS új K+F részleggel erősít a csalás elleni küzdelemben
2012-ben 22 százalékkal nőtt azon ügyfelek száma, akik a SAS megoldását választották csalás elleni, jogszabályi megfelelést biztosító (compliance) és biztonsági törekvéseikhez. A megnövekedett vevői igények támogatása érdekében a SAS idén 165%-kal növelte a csalásfelderítés, compliance és biztonság területen dolgozó szakértőinek számát.
„Mivel a szervezetek a napi működés számos pontján kénytelenek szembenézni a fenyegetésekkel, a biztonsági és csalási kockázatok iránti kitettségük egyre nő" - nyilatkozta Avivah Litan, a Gartner elemzője, hozzátéve: „A vállalatok újraértékelik a biztonság kezelését, ugyanis széttagolt megközelítés esetén nagyobb a támadás kockázata, míg a holisztikusabb szemlélet biztosítja, hogy a védelem minden rétege együttműködjön."
A SAS új, csalás elleni és compliance megoldásokra fókuszáló kutatás-fejlesztési részlege annak bizonyítéka, hogy a vállalat még nagyobb hangsúlyt kíván helyezni erre a területre. A SAS termékeit nagy teljesítményű architektúrára építi, és új iparági vezető megoldások fejlesztését tervezi a csalások ellen, a jogszabályi megfelelés és a biztonság érdekében. A csapat más területeket, például közszolgáltató és telekommunikációs cégeket is támogatni kíván az ez irányú kihívásokkal szembeni küzdelemben. Az első eszköz a várhatóan 2013 első negyedévében elérhető nagy teljesítményű pénzmosás elleni megoldás lesz, amely a SAS Visual Analytics alkalmazásával továbbfejlesztett képességeket biztosít. A „mi lenne ha” forgatókönyvek lefuttatásának időtartama drámai mértékben, a korábbi órák helyett másodpercekre csökken, így a vizsgálatot végzők még célirányosabban azonosíthatják és kezelhetik a legkritikusabb kockázatokat.
A pénzügyi szolgáltatások területén
A Chartis Research becslése szerint 2013-ban a pénzügyi bűncselekmények elleni küzdelmet célzó IT-költések a 4,3 milliárd dollárt is elérhetik. Mivel számos bank és biztosító fordul technológiai segítséghez, a SAS kibővítette a pénzügyi szolgáltatóknak szóló portfolióját, megoldást nyújtva a csalások és a pénzügyi bűncselekmények ellen. Azon túl, hogy idén felfrissítette többek között a pénzmosás elleni, vállalati ügyviteli és biztosítóknak szóló, átfogó csalás elleni szoftverét, a SAS bemutatta a pénzügyi bűncselekmények ellen megoldást kínáló eszközkészletét is. A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni küzdelem érdekében a kínálat egyesíti a SAS alapvető csalásfelderítési, -megelőzési és -kezelési valamint compliance technológiáit, beleértve a nagy teljesítményű analitikát is.
A közszférában
Az állam és a helyi önkormányzatok számára is kulcsfontosságú a csalások és téves kifizetések felismerése a nagyobb bevételek elérése és a költségek elkerülése céljából. Az Amerikai Egyesült Államok kormánya például belső veszélyek felderítésére használja a SAS csalás elleni technológiáját. A SAS a Capgeminivel együttműködésben arra törekszik, hogy bevételi csalások és téves kifizetések elleni védelmet biztosítson a közszféra szervezetei számára Európában, Indiában és az ázsiai csendes-óceáni térségben. Az Egyesült Királyság adóhatósága például stratégiai kockázatelemző megoldással kezeli a tartozásokat és veszi fel a harcot a csalásokkal szemben. Az indiai Maharashtra szövetségi adóhivatala is SAS üzleti intelligenciát és analitikát alkalmaz majd a jövőben.
Az egészségügyben
Az egészségügyi befizetők évente több mint 260 milliárd dollárt veszítenek a csalások, a pazarlás és a visszaélések következtében. Ahogy a bűnözők és a bűnözői körök egyre kifinomultabbá és összetettebbé válnak, úgy fejlődik a SAS egészségügyi csalás elleni analitikai megoldása is. Más iparágakhoz hasonlóan a csalások korai azonosítása ezen a területen is alapvető fontosságú.
„A SAS fejlett kapcsolatiháló-elemzése egyedülálló módon teszi lehetővé a bűnözői körök azonosítását." – mutatott rá Julie Malida, a SAS egészségügyi csalás elleni részlegének igazgatója, majd hozzátette: „A SAS megoldása szöveganalízist alkalmaz annak érdekében, hogy az egészségügyi nyilvántartásokat, a szabad formátumú szöveges igényeket, a call-center naplókat és az ügyfélszolgálati feljegyzéseket bevonja az elemzésbe, ugyanis a strukturálatlan szövegben sok értékes információ rejlik." A kapcsolatiháló-elemzésen és a szövegbányászaton túl a SAS egészségügyi csalás elleni megoldása szabályokat, eltérés-felderítő valamint prediktív modelleket használ a csalási szándék felfedésére, s hogy mélyebbre ásson és rávilágítson a csalók közötti kapcsolatokra.
Az Intelligence Quarterly magazin ezen a linken elérhető száma bemutatja, hogy a vezető szervezetek és intézmények hogyan előzik meg a csalásokat a digitális korban.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: egy év alatt csaknem másfélezer bejelentés érkezett az Internet Hotline-ra
- Tiltakoznak Ausztriában az adatmegőrzési törvény ellen
- Az internetes bűnözés elleni uniós központ létrehozását javasolja az Európai Bizottság
- A Nemzetbiztonsági Ügynökség a legnagyobb amerikai kémközpont felépítésére készül a semmi közepén
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Két és fél év szabadságvesztést kapott a Marriottot zsaroló magyar hacker
- Az Anonymus csoport megtámadta a szlovák kormány weboldalait is
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Oroszországban nem lesz internet-cenzúra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.