A SAS új K+F részleggel erősít a csalás elleni küzdelemben

forrás: Prím Online, 2012. december 17. 13:46

Világszerte számos iparág szereplői harcolnak a pénzmosás, a szervezett bűnözői csoportok, az igényléssel kapcsolatos visszaélések, valamint a szociális ellátásokon, foglalkoztatási és adóprogramokon keresztül történő csalások és téves kifizetések ellen. Hogy segítse ügyfeleit a csata megnyerésében, az üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások vezető szállítójának számító SAS egy csalás elleni valamint compliance képességekre és megoldásokra összpontosító új kutatás-fejlesztési részleg létrehozásával erősít a Security Intelligence területen.

2012-ben 22 százalékkal nőtt azon ügyfelek száma, akik a SAS megoldását választották csalás elleni, jogszabályi megfelelést biztosító (compliance) és biztonsági törekvéseikhez. A megnövekedett vevői igények támogatása érdekében a SAS idén 165%-kal növelte a csalásfelderítés, compliance és biztonság területen dolgozó szakértőinek számát.

„Mivel a szervezetek a napi működés számos pontján kénytelenek szembenézni a fenyegetésekkel, a biztonsági és csalási kockázatok iránti kitettségük egyre nő" - nyilatkozta Avivah Litan, a Gartner elemzője, hozzátéve: „A vállalatok újraértékelik a biztonság kezelését, ugyanis széttagolt megközelítés esetén nagyobb a támadás kockázata, míg a holisztikusabb szemlélet biztosítja, hogy a védelem minden rétege együttműködjön."

A SAS új, csalás elleni és compliance megoldásokra fókuszáló kutatás-fejlesztési részlege annak bizonyítéka, hogy a vállalat még nagyobb hangsúlyt kíván helyezni erre a területre. A SAS termékeit nagy teljesítményű architektúrára építi, és új iparági vezető megoldások fejlesztését tervezi a csalások ellen, a jogszabályi megfelelés és a biztonság érdekében. A csapat más területeket, például közszolgáltató és telekommunikációs cégeket is támogatni kíván az ez irányú kihívásokkal szembeni küzdelemben. Az első eszköz a várhatóan 2013 első negyedévében elérhető nagy teljesítményű pénzmosás elleni megoldás lesz, amely a SAS Visual Analytics alkalmazásával továbbfejlesztett képességeket biztosít. A „mi lenne ha” forgatókönyvek lefuttatásának időtartama drámai mértékben, a korábbi órák helyett másodpercekre csökken, így a vizsgálatot végzők még célirányosabban azonosíthatják és kezelhetik a legkritikusabb kockázatokat.

A pénzügyi szolgáltatások területén

A Chartis Research becslése szerint 2013-ban a pénzügyi bűncselekmények elleni küzdelmet célzó IT-költések a 4,3 milliárd dollárt is elérhetik. Mivel számos bank és biztosító fordul technológiai segítséghez, a SAS kibővítette a pénzügyi szolgáltatóknak szóló portfolióját, megoldást nyújtva a csalások és a pénzügyi bűncselekmények ellen. Azon túl, hogy idén felfrissítette többek között a pénzmosás elleni, vállalati ügyviteli és biztosítóknak szóló, átfogó csalás elleni szoftverét, a SAS bemutatta a pénzügyi bűncselekmények ellen megoldást kínáló eszközkészletét is. A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni küzdelem érdekében a kínálat egyesíti a SAS alapvető csalásfelderítési, -megelőzési és -kezelési valamint compliance technológiáit, beleértve a nagy teljesítményű analitikát is.

A közszférában

Az állam és a helyi önkormányzatok számára is kulcsfontosságú a csalások és téves kifizetések felismerése a nagyobb bevételek elérése és a költségek elkerülése céljából. Az Amerikai Egyesült Államok kormánya például belső veszélyek felderítésére használja a SAS csalás elleni technológiáját. A SAS a Capgeminivel együttműködésben arra törekszik, hogy bevételi csalások és téves kifizetések elleni védelmet biztosítson a közszféra szervezetei számára Európában, Indiában és az ázsiai csendes-óceáni térségben. Az Egyesült Királyság adóhatósága például stratégiai kockázatelemző megoldással kezeli a tartozásokat és veszi fel a harcot a csalásokkal szemben. Az indiai Maharashtra szövetségi adóhivatala is SAS üzleti intelligenciát és analitikát alkalmaz majd a jövőben.

Az egészségügyben


Az egészségügyi befizetők évente több mint 260 milliárd dollárt veszítenek a csalások, a pazarlás és a visszaélések következtében. Ahogy a bűnözők és a bűnözői körök egyre kifinomultabbá és összetettebbé válnak, úgy fejlődik a SAS egészségügyi csalás elleni analitikai megoldása is. Más iparágakhoz hasonlóan a csalások korai azonosítása ezen a területen is alapvető fontosságú.

„A SAS fejlett kapcsolatiháló-elemzése egyedülálló módon teszi lehetővé a bűnözői körök azonosítását." – mutatott rá Julie Malida, a SAS egészségügyi csalás elleni részlegének igazgatója, majd hozzátette: „A SAS megoldása szöveganalízist alkalmaz annak érdekében, hogy az egészségügyi nyilvántartásokat, a szabad formátumú szöveges igényeket, a call-center naplókat és az ügyfélszolgálati feljegyzéseket bevonja az elemzésbe, ugyanis a strukturálatlan szövegben sok értékes információ rejlik." A kapcsolatiháló-elemzésen és a szövegbányászaton túl a SAS egészségügyi csalás elleni megoldása szabályokat, eltérés-felderítő valamint prediktív modelleket használ a csalási szándék felfedésére, s hogy mélyebbre ásson és rávilágítson a csalók közötti kapcsolatokra.

Az Intelligence Quarterly magazin ezen a linken elérhető száma bemutatja, hogy a vezető szervezetek és intézmények hogyan előzik meg a csalásokat a digitális korban.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01