Megjelent az első hazai munkaerő-jutalmazó és motivációs szoftver

forrás: Prím Online, 2012. december 18. 10:04

Az 1993-ban alapult magyar tulajdonú E-Group bemutatta – a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és az Európai Unió támogatásával létrejött – első hazai HCRMS (Human Capital Reward Management System), azaz munkaerő-jutalmazó és motivációs szoftvert. A nemzetközi nagyvállalatoknál is bevezethető szoftver lehetővé teszi az egyéni teljesítménymérést és az ezen alapuló, lojalitást és motivációt növelő ösztönzési rendszer kialakítását és menedzselését.

Magyarország első HCRMS rendszere

 

Általánosan elterjedt rossz gyakorlat a vállalatoknál, hogy a munkatársak értékelésénél a munkában töltött időt, és nem az elvégzett munka mennyiségét és minőségét veszik figyelembe. Ennek egyenes következménye, hogy az alkalmazottak nem „ledolgozzák”, hanem „leülik” a munkaidőt. Ugyanakkor a piac pont ellenkezőleg működik: nem a bent töltött munkaidőt, hanem az eredményt díjazza. Ezért meg kell teremteni és folyamatosan biztosítani kell a kollégák motivációját és érdekeltségét. Ennek alapja a teljesítményen alapuló értékelés, amihez elengedhetetlen a szorosabb és pontosabb visszacsatolás, a motivációs, javadalmazási, képzési rendszerek integrálása a mindennapi munkafolyamatokba. Ebben segíthet a hatékony munkaügyi motivációs rendszer által biztosított lojalitásnövelés és ösztönzés.


A most bemutatott HCRMS szoftver a világ egyik legnagyobb kávézólánca által használt – az E-Group és amerikai partnere által közösen kifejlesztett – rendszer továbbgondolt és újabb funkciókkal ellátott verziója.


„Az üzleti életben alaptézis, hogy egy új ügyfelet sokkal nehezebb megszerezni, mint megtartani. Az emberi erőforrások tekintetében hasonló eredményre juthatunk: egy átlagos munkáltató toborzására fordítandó energia sokkal nagyobb, mint a munkavállalók folyamatos képzésére, megtartására fordított összeg és erőfeszítés – mondta Dr. Tihanyi Péter az
E-Group HCRMS projektvezetője. – Számítunk arra, hogy a HCRMS, az új motivációs technikákon alapuló vállalati humánerőforrás-menedzsment modellje sikeres termék és szolgáltatás lesz hazánkban és a nemzetközi piacokon. Várakozásaink nem alaptalanok, hiszen az elképzelés már sikeresen bizonyított egy közel 170 ezer munkavállalót foglalkoztató amerikai cégnél” – tette hozzá a projektvezető.

A HCRMS rendszer közvetlen, de automatizált ösztönzési struktúrát kínál. Egyik legfontosabb eleme a vásárlásra, illetve jutalmazásra felhasználható pontok, amelyek rugalmasan beválthatók, például extra szabadnapokra, nyaralásra vagy különböző utalványokra. A rendszer lehetőséget ad a legkülönbözőbb típusú munkahelyi ösztönzésekre is, mint például a pontrendszerű díjazás, a cafeteria juttatások kezelése, elégedettségmérés, értékelések, jövőképtervezés vagy a tudásmátrixon alapuló karriertervezés.


A program segítségével a távmunkások is jobban integrálhatók a vállalat életébe, hiszen a szoftver biztonságos távkapcsolati modulja lehetővé teszi, hogy a távmunkában dolgozó kollégák akár androidos mobil eszközökről is videó- és hangkapcsolatba léphessenek kollégáikkal, valamint adatokat hívhassanak le munkájuk eredményességéről, jutalmazásukról. A rendszer egyben a vállalat vezetősége számára a távmunkások hatékonyabb ellenőrzésére és motiválására is megoldást nyújt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01