Megjelent az első hazai munkaerő-jutalmazó és motivációs szoftver
Magyarország első HCRMS rendszere
Általánosan elterjedt rossz gyakorlat a vállalatoknál, hogy a munkatársak értékelésénél a munkában töltött időt, és nem az elvégzett munka mennyiségét és minőségét veszik figyelembe. Ennek egyenes következménye, hogy az alkalmazottak nem „ledolgozzák”, hanem „leülik” a munkaidőt. Ugyanakkor a piac pont ellenkezőleg működik: nem a bent töltött munkaidőt, hanem az eredményt díjazza. Ezért meg kell teremteni és folyamatosan biztosítani kell a kollégák motivációját és érdekeltségét. Ennek alapja a teljesítményen alapuló értékelés, amihez elengedhetetlen a szorosabb és pontosabb visszacsatolás, a motivációs, javadalmazási, képzési rendszerek integrálása a mindennapi munkafolyamatokba. Ebben segíthet a hatékony munkaügyi motivációs rendszer által biztosított lojalitásnövelés és ösztönzés.
A most bemutatott HCRMS szoftver a világ egyik legnagyobb kávézólánca által használt – az E-Group és amerikai partnere által közösen kifejlesztett – rendszer továbbgondolt és újabb funkciókkal ellátott verziója.
„Az üzleti életben alaptézis, hogy egy új ügyfelet sokkal nehezebb megszerezni, mint megtartani. Az emberi erőforrások tekintetében hasonló eredményre juthatunk: egy átlagos munkáltató toborzására fordítandó energia sokkal nagyobb, mint a munkavállalók folyamatos képzésére, megtartására fordított összeg és erőfeszítés – mondta Dr. Tihanyi Péter az
E-Group HCRMS projektvezetője. – Számítunk arra, hogy a HCRMS, az új motivációs technikákon alapuló vállalati humánerőforrás-menedzsment modellje sikeres termék és szolgáltatás lesz hazánkban és a nemzetközi piacokon. Várakozásaink nem alaptalanok, hiszen az elképzelés már sikeresen bizonyított egy közel 170 ezer munkavállalót foglalkoztató amerikai cégnél” – tette hozzá a projektvezető.
A HCRMS rendszer közvetlen, de automatizált ösztönzési struktúrát kínál. Egyik legfontosabb eleme a vásárlásra, illetve jutalmazásra felhasználható pontok, amelyek rugalmasan beválthatók, például extra szabadnapokra, nyaralásra vagy különböző utalványokra. A rendszer lehetőséget ad a legkülönbözőbb típusú munkahelyi ösztönzésekre is, mint például a pontrendszerű díjazás, a cafeteria juttatások kezelése, elégedettségmérés, értékelések, jövőképtervezés vagy a tudásmátrixon alapuló karriertervezés.
A program segítségével a távmunkások is jobban integrálhatók a vállalat életébe, hiszen a szoftver biztonságos távkapcsolati modulja lehetővé teszi, hogy a távmunkában dolgozó kollégák akár androidos mobil eszközökről is videó- és hangkapcsolatba léphessenek kollégáikkal, valamint adatokat hívhassanak le munkájuk eredményességéről, jutalmazásukról. A rendszer egyben a vállalat vezetősége számára a távmunkások hatékonyabb ellenőrzésére és motiválására is megoldást nyújt.
Kapcsolódó cikkek
- Az egységes európai munkaerőpiac létrejöttét segíti az EURES bővítése
- Minden harmadik magyar túlképzett, mégis hiány van felsővezetőkből
- Személyzeti kérdezz-felelek
- Pénzügyest és IT-st még most is keresnek
- Többszörös rekord a IV. Profession Virtuális Állásbörzén
- Teleházak a figyelem középpontjában
- Skillage: program fiatalok infokommunikációs készségének mérésére
- 230 dolgozót bocsátanak el a Philips székesfehérvári üzeméből
- Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani
- A rugalmas munkavégzés összefügg a termelékenységgel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.