Hadat üzent az Anonymous a horvát bankoknak
A hackerek nem "döntötték be" a bank honlapját, de üzenetet hagytak rajta, így jelezve, hogy bármikor beléphetnek a netbank-alkalmazásokat is lehetővé tévő rendszerbe. "Mi vagyunk az Anonymous. Mi vagyunk a légió. Nem bocsátunk meg. Nem felejtünk. Várjatok bennünket" - írták az üzenetben a számítógépes támadók. "Eleget loptatok a néptől" - állt a már közismert jelmondatok mellett a rövid üzenetben, amelyben a hackercsoport a többi horvátországi banknak is előrejelezte "látogatását".
A csoport az internetes támadásról nem sokkal éjfél után a www.lupiga.com portál szerkesztőségét értesítette e-mailben. A portál munkatársai a hír mellett azt is közölték, hogy nem tudják, miért éppen rájuk esett a választás. Az Anonymous az idén már több horvát honlapot támadott meg, a többi között Ivo Josipovic horvát köztársasági elnökét, valamint a külügyminisztérium, a püspöki kar, de a spliti Hajduk sportklub szurkolóközösségének, a Torcidának az internetes oldalát is.
Kapcsolódó cikkek
- E-mailen terjedő átverés a Football EB-hez kapcsolódóan
- Kibertámadások milliói izraeli kormányhonlapok ellen
- Megtámadták a TEK honlapját
- Az Anonymous feltörte az olasz rendőrség számítógépes rendszerét
- Péterfalvi: felértékelődtek a személyes adatok, ezt jelzik a hackertámadások
- Pinkie Pie 60.000 dollárért feltörte a Chrome-ot
- Fokozott tudatosságra int az internetes bűnözéssel szemben az osztrák rendőrség
- A felhasználók fele nem ismeri fel az adathalász üzeneteket
- Magyarországon az internetes apróhirdetésekkel elkövetett csalások a gyakoribbak
- A Fehér Ház elismerte, hogy hackertámadás célpontjává vált
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.