Monti és Berlusconi a Twitteren is kampányol

MTI Sajtóadatbank, 2013. január 9. 09:27

A száznegyven karakteres mikroblog lett az olasz választási kampány új kommunikációs eszköze, bár a legtöbb szavazatot Itáliában továbbra is a televízió képernyőin keresztül lehet szerezni.

Meghaladta a 160 ezret szerda reggel a jelenlegi miniszterelnök, Mario Monti (@senatoremonti) követőinek száma. A mikroblogot a választási kampányával egyszerre, december 23-án elindító politikus eddig több mint negyven bejegyzést írt.

A 70 éves Monti elismerte, hogy nem személyesen használja a Twittert, közel húsz fős sajtóstábja nyújt neki segítséget.
 
A közösségi háló kommentjei szerint Montitól távol áll a 140 karakterben sűrített spontán csipogás, stílusa száraz és Twitter-fiókjának nevét is túl komolynak találják. A jobbközép Libero napilap állítása szerint Monti követői között gyakori a kitalált személy.
 
A jobbközép Szabadság Népét (PdL) vezető Silvio Berlusconi december 9-től twitterezik (@berlusconi2013) és a kezdeti hétezer követője szilveszter éjszakáján hetvenezerre ugrott, majd ismét tízezerrel csökkent. Jelenleg megközelíti a 65 ezret. A sajtó az ő esetében is csalást kiáltott.
 
A balközép Demokrata Párt (PD) főtitkára Pierluigi Bersani (@pbersani) olvasói majdnem elérték a 216 ezret, de a legtöbb követője Beppe Grillónak, az 5 Csillag Mozgalom (M5S) vezetőjének van több mint 800 ezerrel (@beppe-grillo). Nem meglepetés, mivel a civil mozgalmát interneten útjára indító Grillo az egyik legolvasottabb olasz blog szerzője is.
 
Kevesebb mint 3 millió olasz használja a mikroblogot, a Twitter a szavazatok alig 3 százalékát mozdítja el - nyilatkozott az AdnKronos hírügynökségnek Michele Sorice, a római Luiss egyetem médiakutató központjának igazgatója. Sorice szerint hiába twittereznek, az olasz politikusoknak ez nem kell másra, mint hogy nyilatkozataikat a sajtó, főleg a televízió felkapja. 
 
"Ma a Twitter ad belépést a képernyőre" - hangoztatta Sorice, egyetértve Berlusconi azon kijelentésével, hogy az olasz választásokat ma is a tévében lehet megnyerni.
 
A Demos közvéleménykutató szerint az olaszok 58 százalékának van internetes hozzáférhetősége, 29 százalék követi a választási kampányt a közösségi fórumokon aktív hozzászólással, arányuk 2010-ben 25 százalék volt. További 15 százalék is interneten figyeli a kampányt, de kommentelés nélkül.
 
Olaszországban február 24-én tartanak parlamenti választásokat.
Kulcsszavak: politika Twitter

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55