Miért optimalizáljuk mobilra honlapunkat?

Czipperer Dia, 2013. február 18. 14:56

A több milliárd jelenleg létező weboldal nagy része nincs mobilra optimalizálva. Sokan úgy érzik, mindez felesleges beruházás, ennek a szegmensnek nincs jelentősége. Az amerikai trendeket figyelembe véve, lehet, hogy nekünk sem ártana felzárkózni.

A Netkutatások egyik friss infografikájából kiderül, hogy tengerentúlon egyre többen neteznek mobilról, így egyre szükségszerűbbé vált lépést tartani a trendekkel. Hazánkban sincs ez másképp: az okostelefonok térhódításával megváltoztak a böngészési szokások is.

Ennek ellenére sokan nem tartják fontosnak, hogy oldaluk minden fajta készülékről könnyen elérhető legyen, nem számolva azzal, hogy a nem megfelelően optimalizált weboldal esetében az emberek könnyen elhagyhatják az oldalt.

Az adatok szerint 2012 végén Amerikában a telefonok többsége okoskészülék volt, és a digitális forgalom 8%-a okostelefonról és táblagépről érkezett. Egyre nőtt azok száma is, akik például vásárlásaikat is készülékükön intézték: 2010 óta 12%-kal, de 2015-ig bezárólag további 13%-os növekedést várnak, ami azt jelenti, hogy addigra már a felhasználók 43%-a bonyolítja vásárlásait online.

Talán elcsépelt gondolatnak tűnhet, hogy a mobil átveszi a PC és a laptop helyét, de ezt mindenképpen érdemes kihangsúlyozni, ugyanis egyre több országban vándorolnak mobilra az emberek. Meglepő, de a fejlődő országokban jelentős azok száma, akik csak mobilon vannak jelen. Míg az USA csupán 23%, addig Egyiptomban a legmagasabb (70%), majd őt követi Ghána 55%-kal és India 59%-kal. Még Európában sem jellemző ez a trend, az Egyesült Királyságban a felhasználók 22%-a mondható „csak mobil”-használónak.

Azért akármennyire is nő az okostelefon penetráció, kor szerint jelentős eltéréseket tapasztalhatunk. A fiatal generáció körében népszerűek a legújabb készülékek, itt is magasabb a már dolgozók aránya. 65 év felett pedig már azt mondhatjuk, elenyésző azok száma, akik ilyen készülékkel rendelkeznek.


Az okostelefonok tulajdonosaira jellemző, hogy többet keresnek, mint azok, akiknek hagyományos telefonjuk van. Ezt jó ösztönző tényező lehet a weboldalak tulajdonosai számára, hiszen a potenciális vásárlóközönség részét képezhetik sok esetben.

És hogy miért navigálnak el egy normál weboldalról, ha mobilon böngésznek? Aki már találkozott ilyen helyzettel, tudja jól, hogy az oldalak szélessége jóval meghaladja mobilképernyő szélességét, sok esetben még fektetett nézetben is. A másik fontos szempont, hogy ezek az oldalak egyáltalán nem tekinthetők – hogy így fogalmazzak – hüvelykujjbarátnak, ami egy érintőképernyős telefon esetében jócskán megnehezíti a dolgunk amellett, hogy rontja a felhasználói élményt.

Forrás: Netkutatások

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36