A „közösségi üzlet” trendjéhez fejleszti szoftvereit az IBM
A közösségi munkavégzés lehetővé teszi, hogy egy vállalat virtuálisan összevonja a különböző országokba elosztott irodáit, egységessé tegye üzleti folyamatait, és közös információs bázist teremtsen. Az egyik országban kiadott árajánlat részleteit például azonnal láthatja a legtávolabbi kirendeltség is, egy-egy összetett megoldás kapcsán azonnal elérhető az illetékes személy, akivel például videókonferencián lehet egyeztetni. A téma szakértői szerint a közösségi üzlet modellje nem pusztán az együttműködést jelenti, hanem az üzleti működés folyamatos elemzéséből adódó tapasztalatokat, a munkavégzés mobilitását és rugalmasságát is. Az Orlandóban nemrég megrendezett IBM Connect konferencián olyan megoldásokat mutattak be, melyek ehhez a közösségi modellhez teremtenek biztos technológiai hátteret.
Social Business
Nem meglepő, hogy a közösségi szolgáltatások kiterjesztéséhez a marketingben bevált gyakorlatok adták a mintát. A kérdés az lett, miként konvertálható mindez a vállalat más egységeire, hogyan hathatja át ez a koncepció a szervezet egész működését. Pozitív hatásairól már több területen gyűlnek a bizonyítékok: egy McKinsey tanulmány szerint a 'Social Business' a marketing hatékonyságát 17%-kal, az értékesítés hatékonyságát 15%-kal, az ügyfél-elégedettséget 20%-kal növeli, a termékfejlesztés idejét pedig 20%-kal csökkenti.
Notes és társai: túl a Lotuson
Az IBM független fejlesztőkkel is együttműködött, hogy képes legyen átfogó infrastruktúrával lefedni a végfelhasználók kommunikációs, csoportmunka és közösségi igényeit, melyek természetes része a mobil eszközök integrálása is. Ezek az igények egyáltalán nem korlátozódnak a nagyvállalati szektorra, az IBM a közepes méretű, sőt kisvállalatoknak is kínál megoldást – speciális árszabással, a szegmens igényeihez igazított termékekkel.
Bár a legismertebb, 20 éve használatos IBM-szoftver, a Lotus Notes sokáig a céges levelezés és naptárkezelés szinonímája volt, a szoftver már fejlesztésének korai stádiumaiban tartalmazott csoportmunka-elemeket is, mára pedig összetett, bővíthető platformmá nőtte ki magát. Új verziójának neve IBM Notes 9 Social Edition, és korszerű felhasználói felülettel támogatja a „Social Business” elvárásait.
Jó társa lehet a munkában az IBM Traveler 9, amelynek szolgáltatásai Windows Phone 7.5, 7.8 és Windows 8 rendszereket futtató készülékeken is elérhetők, de olyan tableteken is, amelyek Windows operációs rendszerrel üzemelnek (Windows RT). Kibővült platformtámogatás teszi lehetővé a szerver oldali komponensek futtatását IBM iSeries, Windows 2012, RedHat 6 vagy SUSE 11, 64 bites rendszereken.
Az IBM Connections 4.5 verziójában a dokumentumkezeléshez kapcsolódó új szolgáltatások jelennek meg. A fájlokat mappákban és beágyazott almappákban lehet tárolni, az új dokumentumokat jóváhagyási folyamaton átfuttatni (jóváhagyás/elutasítás/folyamat leállítása). Az 'IBM Connections File Sync' segítségével a megosztott fájlok automatikusan a felhasználó gépére töltődnek (támogatva az ún. 'round trip editing'-et).
A virtuális tárgyalásokat támogató IBM Sametime Next a megújulás keretében új videómotort kapott, így minden résztvevő látja és hallja egymást a webes találkozókon. A szolgáltatás igazodik a kliensek kapacitásához, a hálózati lehetőségekhez és a felhasználói beállításokhoz, a konferencia eltérő módon jelenhet meg a különböző felhasználóknál. A webkonferencia hang- és képszolgáltatásai elérhetőek Windows, Mac és Linux munkaállomásokon, Internet Explorerben, Firefoxban, Safariban és Chrome-ban.
Docs az IBM-től?
Napjaink munkavégzési gyakorlata a felhő alapú megoldások felé tolódik, a mindennapos, rugalmasan bővíthető kollaborációhoz a Google dokumentumkezelő eszközei járták ki az utat. Ezekre a tapasztalatokra épít az IBM új, webes dokumentumkezelő megoldása is, az IBM Docs, amelyet nemrég jelentett be a vállalat. Ahogy a mai IBM szoftverek jelentős részének, ennek is van natív mobilos felülete.
Kapcsolódó cikkek
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- Európa legerősebb szuperszámítógépét adták át Németországban
- Újabb nyílt forráskódú szoftvereket használhatnak oktatási intézmények
- Academic Initiatives: IBM technológia a magyar felsőoktatásért
- IBM új belépőszintű és közepes teljesítményű szerverek Power7+ processzorral
- Elindult a Brozie közösségi böngésző szolgáltatás
- Új vállalati közösségi alkalmazás a Liferay-től
- Az IBM sorozatban huszadszor a szabadalmi lista élén
- Az RRC az IBM Storage eszközök és UNIX szerverek hivatalos hazai disztribútora lett
- IBM technológia segíti a mobilfizetés hazai terjedését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.