Népszerű, de nem hatékony a kávéházi munkavégzés
Az üzleti guruk új kedvence a „coffee shop working”, vagyis az olyan távmunka, amelynek helyszíne egy kávéház. A rugalmas munkavégzésnek ez a fajtája valóban csábítónak tűnik, hiszen a kellemes környezet mellett ingyen wifi és finom latte macchiato várja a betérő üzletembereket. Vajon hosszú távon is kiválthatja az irodát egy kávéház? Ennek a kérdésnek járt utána a Regus, a rugalmas irodai megoldások vezető szolgáltatójának felmérése, amely 90 ország 26.000 munkavállalójának részvételével készült.
· A magyar munkavállalók szerint a kávézókban történő munkavégzés három fő negatívuma a következő:
o Dokumentumok és beszélgetések során elhangzó információk védelme (72%)
o Személyes tárgyak állandó felügyelete (70%)
o A koncentrációt zavaró zajos vendégek (67%)
· A megkérdezettek 66 százalékát zavarja telefonálás közben a beszélgetések zaja, 57 százalékukat pedig az irodai berendezések – pl. nyomtató, szkenner – hiánya
· A megkérdezettek 56 százaléka véli úgy, hogy nem ajánlatos kávézót választani megbeszélések helyszíneként
· A baby boom generáció tagjainak 60 százaléka, míg az Y generáció tagjainak 48 százaléka tartja alkalmatlannak a kávézót az ügyfelekkel való találkozásra
„Néha jól jön, hogy útközben betérhetünk egy kávézóba, és elküldhetünk pár e-mailt vagy gyorsan megbeszélhetünk valamit a kollégánkkal. A felmérés azonban rávilágít, hogy a kávézók hosszú távon nem helyettesíthetik az irodát, mivel nem biztosítanak hatékony, biztonságos és professzionális környezetet. Korábbi felmérésünk alapján az emberek 72 százaléka vélekedett úgy, hogy a rugalmas munkavégzés növeli a hatékonyságot, de ez csak professzionális irodai környezet esetén igaz. Gyakran keresnek meg bennünket olyan ügyfelek, akik már meggyőződtek róla, hogy ezek a divatos alternatívák számukra nem működőképesek” – jegyezte meg a felmérés kapcsán Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Dolgozz Otthonról Nap: április 21-én először Magyarországon
- Otthonom a munkahelyem?
- Informatikai alkalmazások segítik a távmunkát
- A távmunka terjedésének korlátai és térnyerését támogató megoldások
- Távmunkaház Nagykőrösön az EU és a Microsoft támogatásával
- Teleházak a figyelem középpontjában
- Guruló ötletek
- A rugalmas munkavégzés összefügg a termelékenységgel
- Recesszióban IT-eszközökkel növelhető leginkább a hatékonyság
- Crowdsourcing: távmunka még gyorsabban és költséghatékonyabban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.