A mobiltelefónia legújabb ígérete a "mikrohelyi" szolgáltatás

MTI Sajtóadatbank, 2000. július 12. 10:56
A British Telecom, a France Télécom és a finn Sonera távközlési vállalat az elsők között van, amelyek "mikrohelyi" szolgáltatást akarnak nyújtani a mobiltelefon-használóknak: ezzel az internet mobilos használatát szeretnék föllendíteni, és még több hirdetési és elektronikus kereskedelmi bevételre szert tenni.
Az egyelőre csak a legfejlettebb mobiltelefonokkal is korlátozottan elérhető szolgáltatás lényege, hogy a használó az internet révén akár néhány méteres körzetben lévő szolgáltatásokról és árukról is értesülhet, feltéve, hogy a rendszer meg tudja állapítani a használó földrajzi elhelyezkedését, a közeli kereskedők pedig fent vannak az interneten. Sok szolgáltató már bevezetett olyan rendszert, amely három másodpercen belül megtalálja a használóhoz legközelebbi alapállomást, ily módon sűrűn "beállomásozott" városi körzetekben százméteres közelítéssel, ritkán lakott vidéken 30 kilométeres közelítéssel meg tudja határozni a használó hollétét. Ezt azonban a "mikrohelyi" szolgáltatáshoz még nem találják elég pontosnak.

Márpedig a "mikrohelyi" szolgáltatás fényes jövő elé néz. - A mobilszolgáltatóktól érkező jelzések szerint portáljaik tartalma 60-70 százalékban helyi adat lesz - mondta az Európai Bizottság egyik távközlési szakértője, Leo Koolen a The Wall Street Journal Europe-nek. Kutatóintézetek előrejelzése szerint a "mikrohelyi" szolgáltatások 2005-re már évi 20-33 milliárd dollár forgalmat fognak generálni.

Szakértők szerint a "mikrohelyi" szolgáltatás akkor lendül fel, amikor a használók közvetlenül elérhető szolgáltatásokat és árukat találhatnak az internetet feltárcsázva: ez esetben megéri a világhálót mobilról használni, és nem pedig megvárni, míg eljutnak a legközelebbi számítógépig. Ha a használó a mobiljáról megtudhatja, hogy az utca túlsó oldalán olcsóbb egy könyv a könyvesboltban, mint ezen az oldalon, akkor át fog kelni az úttesten, de ha több kilométeres távolságban kínálnak olcsóbb árut, akkor inkább bosszankodni fog - példálózott a The Wall Street Journal. Egy brit szakmai tanácsadó cég, a Mobile Lifestreams szerint a "mikrohelyi" szolgáltatás akkor lesz életképes, ha a mobilhasználó legföljebb 125 méteres körzetben tud előnyös vásárlási lehetőségeket találni.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36