Egyre több a kifogástalan webshop
Nagyrészük azonban az alapvető szabályokkal sincs tisztában
Az elmúlt évben még 85% volt a webshopokkal szembeni kifogásolási arány, idén ez a szám már csak 70%. Ez jelentős javulásnak tekinthető, és azt mutatja, egyre több az olyan webáruház, amellyel elégedettek az emberek. Az arányokat tekintve azonban még nem állunk túl jól, a 70% még mindig magasnak mondható.
Mivel a weben való vásárlás egyre elterjedtebb – egy év alatt mintegy 1,6 millió ember vásárolt a neten, azaz nagyjából minden ötödik 14 év feletti magyarországi lakos – a problémák is szaporodnak. A bajok forrása sokszor abból ered, hogy a fogyasztók mellett kereskedők sincsenek tisztában azzal, milyen szabályok vonatkoznak erre a területre – ezt dr. Becsky-Balku Orsolya, az NFH Szolgáltatás-ellenőrzési Főosztályának főosztályvezetője emelte ki.
A problémák gyökerét Kis Ervin Egon, a SzEK.org (Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért) elnöke is az ismerethiányban látja: „Eddig több, mint ötvenen jelentkeztek az NFH szakmai felügyelete mellett, az Árukereső.hu és az Olcsóbbat.hu támogatásával létrehozott Vedd a neten! Webshop Minősítési Rendszer-be, ebből a mai napig 25 webshop meg is kapta a minősítést, de a többieknél még mindig folyamatban vannak az ellenőrzések. Tapasztalatunk szerint elsőre szinte senki sem megy át: a mintegy 60 pontból álló ellenőrzőlistán mindig akad 6-8 hiba, pedig semmi olyat nem nézünk, amit ne írna elő jogszabály.”
A Szek.org által, az NFH szakmai támogatásával indított webshop minősítési rendszer október közepe óta működik, máris mérhető eredményekkel. Ez nem az első ilyen próbálkozás a piacon, ám jelentős különbség az eddigiekkel szemben, hogy míg azokat cégek indították el üzleti célból, addig a SzEK.org nyilvánosan működő nonprofit, közhasznú szervezet, választott vezetőkkel.
Úgy tűnik, ez most sikeresnek bizonyul. Komolyságát és szakmai elfogadottságát az is mutatja, hogy a legnagyobb hazai e-kereskedők az elsők között igyekeztek a minősítést megszerezni.
Kapcsolódó cikkek
- Webáruház és integrált ügyvitel kicsiknek
- Free PC Cleaner
- Érdemes betartani a biztonságos online vásárlás szabályait
- A webshopok háromnegyede nem felel meg a fogyasztóvédelmi szabályoknak
- Példaértékű kisvállalkozói weboldalakat díjaztak
- E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál? – avagy merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?
- Akár pár óra alatt nyithat webáruházat a Telekom megoldásával
- A Mysoft.hu lett idén az Ország Boltja
- Együttműködés az internetes vásárlókért
- Jöhetnek a multik: nem érzik magukat veszélyben a magyar webshopok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.