Hackertámadások bénították meg cseh nagybankok szervereit
Széleskörű hackertámadás érte szerdán délelőtt a legnagyobb cseh kereskedelmi bankok, a jegybank és a prágai tőzsde internetes szervereit. A pénzintézetek egybehangzóan azt állítják, hogy az ügyfelek számlái és adatai nem voltak veszélyben.
"Szolgáltatásaink kiesését külső támadás okozta, amely nemcsak a Ceská Sporitelnát érintette. A bank belső rendszerei nem sérültek meg, az ügyfelek számlái és adatai nem voltak veszélyeztetve" - közölte Marek Psenicny, a Ceská Sporitelna szóvivője. "Ügyfeleink adatai nem kerültek ki" - jelentette be Monika Klucová, a Komercní Banka szóvivője.
Hasonlóan nyilatkozott a Raiffeisenbank képviselője is. A kisebb csehországi bankokat - például az UniCreditBankot - a támadás egyelőre nem érintette.
Hasonló hackertámadás érte hétfőn és kedden a csehországi hírportálokat is, amelyek szolgáltatásait megszakították. Helyi megfigyelők szerint a mostani hackertámadás méretének nincs előzménye Csehországban.
Kapcsolódó cikkek
- Hacker-csalikat rakott ki a a Deutsche Telekom a kibertámadások ellen
- Biztonságos mobilokat kapnak a német politikusok
- Repülőtereken kockázatos a wifi használata
- Peking: a kínai védelmi tárcát érő hackertámadások kétharmada amerikai
- Hackertámadás - A Transparency International Magyarország az egyik célpont
- Magyarországon két nagy civil szervezetet ért biztosan hackertámadás
- Kiberbűnözés: óvintézkedések nélkül bárki áldozat lehet
- Tavaly 8,1 milliárd jen kárt okoztak internetes csalók Tokióban
- Obama-rendelet a létfontosságú infrastruktúra kiberbiztonságának megerősítéséről
- Hacker törte fel a Bush exelnöki család levelezését
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.