A felhő és a meglévő IT rendszerek együttélését mutatja be a Microsoft
Lehet-e ideális rendszert építeni félúton ég és föld között? Kialakíthatóak-e olyan IT rendszerek, melyek egyszerre építenek a helyi rendszerek erősségeire és a felhő adta előnyökre? A Microsoft Magyarország és partnerei ezekre a kérdésekre segítenek választ találni a hazai KKV-knek.
Az ingyenes konzultációkra a Microsoft weboldalán lehet jelentkezni, ahol további információ található a hibrid felhő lehetőségeiről és a döntési szempontokról Fóti Marcell, Gál Tamás, és Zombory Zoltán tapasztalatain keresztül. A Microsoft arra is lehetőséget biztosít, hogy akik még bizonytalanok egy személyes konzultációhoz, azok más ügyfelekkel közösen, egy előadás és szakmai beszélgetés keretében tekintsék át a legfontosabb témákat szakértőink segítségével.
A Microsoft megoldásaival olyan hibrid rendszer építhető ki, melynek tetszőleges része az ügyfél saját szerverein, míg kiválasztott komponensei a Microsoft felhőjéből vagy partnerei adatközpontjából állnak rendelkezésre. Ennek legnagyobb előnye, hogy mindenki saját maga döntheti el, hogy az infrastruktúra mely részeit szeretné házon belül tartani, és mely részeket bízza professzionális szolgáltatóra, ahol az infrastruktúra felügyeletéért és rendelkezésre állásért nem az ügyfél saját IT szakértői kell, hogy felelősséget vállaljanak.
„Ma már számos olyan szolgáltatás van, amelyeket sokkal jobban megéri a felhőbe vinni, mint saját szerveren működtetni, mivel ezzel jelentős költség takarítható meg, miközben a rendelkezésre állás is nő. Erre jó példa a levelezés, a videó konferencia vagy a csoportmunka alkalmazások és webhelyek. Azonban a mai napig vannak olyan területek – ilyenek például a fájlszerverek vagy a vékonykliens infrastruktúra – amelyeket még nem célszerű a felhőből üzemeltetni. Konzulenseink az ingyenes tanácsadás és rendszerterv-készítés során minden egyes cégnél személyre szabottan fogják megvizsgálni ezeket a területeket, hogy a legoptimálisabb megoldást javasolhassák mindenkinek” – mondta el Nagy Levente, a Microsoft Office üzletágának vezetője.
A hibrid felhő jó eszköz arra, hogy ötvözzék a felhő és a helyi rendszerek előnyeit, és ezt a megközelítést nem csak a Microsoft, hanem partnerei is aktívan képviselik. A konzultációk és közös események megtartásában több mint 20 hazai szakértő partner segíti a Microsoft munkatársait az ország minden tájáról.
„A legjobb kiindulási pont egy konzultáción, ha megnézzük, melyek azok a szolgáltatások, amikkel arányaiban a legtöbb kockázatot vállaljuk a legkevesebb hozzáadott érték előállítása mellett. Hiszen igaz, hogy egyszerűnek tűnik felhasználói szemmel például a levelezés, az informatikában jártas kollégáknak nagyon is sok mindenre kell figyelniük, hogy egy ennyire alapfunkciót jelentő szolgáltatás biztosan és folyamatosan üzemeljen. Amikor a rendszer jól működik, ezt a munkát senki sem látja, senki sem kíváncsi rá - de ha nem működik, számíthatunk rá, hogy megnő az érdeklődés, és ez nem az a fajta figyelem, amire vágyunk.” – mondta el Budai Péter, a Microsoft termékmenedzsere.
Kapcsolódó cikkek
- Az ASUS AiCloud-dal elkészítheti saját „személyes felhő” tárterületét
- A Neostratus felhőszolgáltatói központot hoz létre a közel-keleten
- NetIQ CloudAccess : Egypontos bejelentkezés felhőalapú környezetekben
- Felhasználói visszajelzések alapján módosultak az Office 2013 licencelési feltételei
- Németországban betilthatják a Google Térképet
- ERP felhőben
- MT: Felhő alapú mobil alkalmazás készítő KKV-knak
- Az állami szektor nem használja ki a felhőalapú megoldások előnyeit
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- Novell Dynamic File Services: költséghatékony és ésszerű adattárolás a felhőben is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.