Új, hatékonyabb disztribúciós szolgáltatások a hazai IT piacon

forrás: Prím Online, 2013. március 21. 10:37

Az Apcom Hungary, a dedikált disztribúciós szolgáltatások hazai képviselője bemutatta új típusú, a jelenlegi gazdasági körülményeknek megfelelően kialakított disztribúciós modelljét. A dedikált disztribúció – melynek legfontosabb előnye, hogy egyetlen projektre vagy márkára több munkatársat, vagy akár külön projekt céget dedikál – a lehető leghatékonyabb támogatást nyújtja a kisebb képviselettel rendelkező informatikai vállatok, valamint a viszonteladó partnerek számára. Az Apcom Hungary 2012-ben 6,9 milliárd forint árbevételt ért el és az új szolgáltatásoknak köszönhetően az idei évben 30 százalékos növekedést tervez.

A folyamatosan változó fogyasztói igények, a stagnáló hazai IT piaci helyzet, valamint a csökkenő kormányzati költések hatására az elmúlt években jelentősen átalakult az informatikai vállalatok piaci stratégiája. A gyártók az ingadozó kereslet és a csökkenő erőforrások következtében folyamatosan leépítik márkaképviseleteiket és egyre több, komplexebb feladatot bíznak saját disztribútoraikra. A jelenleg ismert disztribúciós modellek azonban már nem minden gyártó esetében képesek hatékonyan támogatni az átalakult vállalati igényeket, ezért olyan új disztribúciós formára van szükség, amely a gyártókat és viszonteladókat egyaránt teljes körűen támogatni tudja.

A dedikált disztribúció az értéknövelt disztribúció következő szintje, amely választ ad a jelenlegi gazdasági helyzet kihívásaira, így a lehető leghatékonyabb támogatást nyújtja a kisebb képviselettel rendelkező gyártó partnerek számára. Olyan új típusú disztribúciós forma, ahol a disztribútor a viszonteladók mellett elsősorban a gyártó partnerekre fókuszál, és egyetlen projektre vagy márkára több munkatársat vagy akár külön projekt céget dedikál. Önálló országos/regionális képviseleteként is funkcionálhat, így a gyártók ugyanolyan minőségben tudják kiszolgálni a viszonteladókat és a fogyasztókat, mintha saját maguk látnák el a képviseleti feladatokat.
A klasszikus értéknövelt szolgáltatásokon túl a dedikált disztribúció további fontos eleme, hogy a disztribútor a gyártó partnerek, és a kiterjedt és jól működő viszonteladói hálózat mellett végfelhasználói kapcsolatokkal és tapasztalatokkal is rendelkezik, és szükség esetén akár a gyártó kommunikációs feladatait is ellátja.

„Az értékesítési lánc minden szereplőjének újra kell gondolnia piaci stratégiáját. Egyre több gyártónál jellemző a márkaképviseletek csökkenő létszáma vagy a pozíciók összevonása, a disztribútorok mögül pedig sokszor hiányzik a tőkeerő és az új helyzethez való alkalmazkodás képessége. A vállalatoknak egyre nagyobb szükségük lesz olyan, tőkeerős disztribútorokra, akik maximálisan elkötelezettek partnerek irányába. Ahol a kollégák magas szintű szakértelemmel, piac- és termékismerettel rendelkeznek, ismerik és értik a hozzájuk tartozó márkát, valamint proaktív segítséget nyújtanak a teljes értékesítési ciklus során” – mondta Szeidl Tibor, az Apcom Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59