Gartner: az idén tovább nő az informatikai világpiaci forgalom
Tavaly 2,1 százalékkal nőtt az informatikai világpiaci forgalom az előző évihez képest, az idei 4,1 százalék után pedig 2014-ben további 4,0 százalékkal 3,919 ezer milliárd dollárra emelkedik.
Az informatikai eszközkiadások, beleértve a személyi számítógépek mellett a táblagépeket, a mobiltelefonokat és a nyomtatókat is, 7,9 százalékkal 718 milliárd dollárra emelkednek az idén, jövőre pedig további 5,7 százalékkal 758 milliárd dollárra. A Gartner a prémium árkategóriás mobiltelefonok iránti kereslet vártnál nagyobb növekedésének hatására felfelé módosította az idei évre korábban kiadott 6,3 százalékos növekedési előrejelzését.
Az adatközponti rendszerek forgalma az idén 3,7 százalékkal 146 milliárd dollárra, a vállalati szoftvertermékek forgalma padig 6,4 százalékkal 297 milliárd dollárra, az informatikai szolgáltatások forgalma pedig 4,5 százalékkal 918 milliárd dollárra emelkedik.
Az informatikai piaci forgalom legnagyobb tétele, a távközlési szolgáltatások díja 2,0 százalékkal 1,655 ezer milliárd dollárra emelkedik. A viszonylag szerény összesített növekedési ütem a beszédhang távközlési szolgáltatások forgalmának meredek visszaesését és az adatátviteli szolgáltatások díjának rohamos növekedését takarja.
Kapcsolódó cikkek
- IDC: emelkednek az idén az informatikai beruházások az Egyesült Államokban
- Kedvez az informatikának az új kínai növekedési program
- Mindent egy helyen a vállalati informatikáról
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Rekordév lesz az idei a félvezetőipar számára
- A vártnál kevesebb PC-értékesítés
- Tudatosabban költenek a cégek informatikára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.