Nemzeti Koordinációs Központ alakul a Pannon Egyetemen

MTI Sajtóadatbank, 2013. április 4. 09:58

Több kutatóhely együttműködésével Nemzeti Koordinációs Központ alakul infokommunikációs technológiák nemzetközi élvonalba tartozó kutatására és piaci bevezetésére a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karán Veszprémben.

Az Európai Unió stratégiai témákban támogatja nemzeti koordinációs központok létrehozását, melyek összehangolják az ország kutatási és innovációs kapacitását az adott terülten: a Pannon Egyetem a Kecskeméti Főiskolával és a Kanizsa Felsőoktatásáért Alapítvánnyal konzorciumban ilyen központ megalapítását pályázta meg sikerrel a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által meghirdetett Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében - jelentette be a projekt vezetője, Bertók Botond, a Pannon Egyetem egyetemi docense. Hozzátette: a konzorcium az Európai Uniótól és az államtól 1,4 milliárd forint támogatást kap a központ kialakítására és kapcsolódó kutatási programok megvalósítására.

Tájékoztatása szerint a központ feladata az információs és kommunikációs technológiákhoz kapcsolódó EU pályázati konzorciumok kialakítása, valamint az akadémiai hálózatban jelenlevő kutató kapacitás hasznosításának segítése nemzetközi ipari alkalmazási területeken. Ugyanakkor társadalmi feladata a fejlett infokommunikációs technológiák széleskörű elterjesztése, azok megismertetésével, bizalmi és biztonsági kérdéseinek megválaszolásával.

Kiemelte: számos hazai vezető kutatóhely bevonásával, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem kiemelt partnerségével indulnak azok a kutatási projektek, amelyek a Pannon Egyetemen, Veszprémben megalapítandó Nemzeti Infokommunikációs Koordinációs Központ nemzetközi kutatási és innovációs erejét építik; a kutatások témái az informatikai biztonság, a jövő internetében megjelenő technológiák és szolgáltatások, valamint a logisztikai rendszerek információs technológiái.

A központ céljainak megvalósításához a Pannon Egyetem a tématerületen kiemelkedő összes magyarországi kutatóhellyel együttműködik majd: a nyertes pályázati konzorciumban résztvevő Kecskeméti Főiskola és Kanizsa Felsőoktatásáért Alapítvány mellett együttműködő partnerként csatlakozott már többek között a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az IBM Magyarországi Kft., a Kürt Zrt., az MTA SZTAKI, a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet, az Óbudai Egyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, a Széchenyi Egyetem, és a Telenor Magyarország Zrt - ismertette a projektvezető. Megjegyezte: a partnerek köre folyamatosan bővül, a nagyközönség pedig minden évben áttekintheti a kutatási programok és kialakuló projektek előrehaladását nyilvános szakmai rendezvényeken.

Friedler Ferenc, a Pannon Egyetem rektora köszöntőjében arról beszélt, hogy minőségi munkát csak akkor lehet végezni, ha az oktatás, a kutatás és a projekt-tevékenység egymást erősíti. Egymaga egy intézmény se képes egy országban ellátni a kutatási tevékenységet, csak együttműködve más intézményekkel, ezért ezek között együttműködésre van szükség, melynek alapja a közös, hosszú távú cél, a közös nyelv, az egymást kiegészítő, speciális tudás, valamint a hatékonyság: a szerdán induló új projektben mindez megvan - jelentette ki.

A program 2015. tavaszán fejeződik be.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01