Reklámtorta 2012 – ki hasította magának a legnagyobb szeletet?
A televízió még mindig uralja a reklámpiacot, a második helyen pedig a nyomtatott sajtó áll. A direkt marketing költéseket azonban megelőzte a digitális, felkerülve ezzel a dobogó legalsó fokára.
A televíziónak sikerült a legnagyobb szeletet hasítania magának a reklámtortából – derül ki a 2012. éves reklámköltési adatokból, amelyet Médiapiac 2013 konferencián jelentett be az MRSZ. Az adatok széleskörű szövetségi és iparági összefogás segítségével születtek meg, immár 13. alkalommal.
Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke, és Hivatal Péter, az MRSZ alelnöke prezentációjában elmondta,hogy a tavalyi évhez hasonlóan idén is a net-net költéseket összegezték az egyes médiatípusok szerint. A legtöbb médiatípus esetén auditált adatok alapján születtek meg a számok, ahol az auditált adatok beszerzésére nem volt lehetőség, ott szakértői becslések szolgáltak a reklámköltés kalkulációjának alapjául.
A reklámköltés mérésének módszertanában Az idei év több újdonsággal is szolgált: most először került be önálló méréssel a reklámtortába a direkt marketing. Újdonság a korábbi évekhez képest, hogy az adatok túlnyomó többségének alapját társszövetségi mérések szolgáltatták, valamint az is, hogy idén pontosabban történt az eszközök közötti átfedések kiszűrése.
A módszertani különbségek okán a korábbi évek számaival történő összehasonlítás teljesen pontos képet nem ad, ám a piaci részesedések így is jó képet mutatnak a reklámpiac jelenlegi helyzetéről. Az MRSZ célja, hogy a következő években az idei módszertan megszilárduljon, így pontos trendek, piaci folyamatok is megállapíthatóak lesznek a kommunikációs iparágra.
Bár a TV és a sajtó szegmense folyamatosan szűkül, és az internet egyre nagyobb szeletet hasít magának a tortából, még mindig nem sikerült megdönteni potzíciójukat
„A korábbi évekhez való adatalapú hasonlíthatóság hiányában is megállapítható a reklámtorta csökkenése. Ez nem meglepetés – a reklámiparnak megváltozott piaci körülményekhez kell alkalmazkodnia. Az elmúlt évek bizonyították, hogy az iparág rugalmasan reagált az új helyzetre, a reklámköltések átstrukturálása és átrendeződése figyelhető meg. Ezek a változások egyben új, inspiratív lehetőségeket is rejtenek az iparág számára.” – tette hozzá Urbán Zsolt.
Az adatok összegyűjtésében részt vett a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség, az IAB Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Közterületi- és Média Szövetség, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, MRSZ Ambient Media Tagozat, a MAKSZ és a Kantar Media.
Kapcsolódó cikkek
- Galaxy S3 és Lumia 920 egy reklámban
- A digitális reklámpiac 14%-kal nőtt 2012-ben
- Star Trek logó a londoni éjszakában [Videó]
- Fizetni a hirdetésmentes online tartalomért?
- Beperelte a telefonon reklámozókat ideje pocsékolásáért egy brit férfi
- Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések
- Leheletnyi csökkenést mutat a második negyedéves NORI
- Szereted, ha mindent tudnak rólad? - Útelágazás előtt az online reklám
- Negyedévente publikál online reklámbevételi indexet az IAB Hungary
- Kutatási tagozat alakult a Magyar Reklámszövetségben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.