A Telenor közzétette adomány- és segélyvonalakat népszerűsítő weboldalát

forrás: Prím Online, 2013. április 13. 08:15

Újabb lépést tett a Telenor a civilszervezetek támogatása érdekében. A szolgáltató „Egy telefon a társadalom szolgálatában” címmel a fontosabb adomány- és segélyvonalak elérhetőségeit listázó gyűjtőoldalt hozott létre.

A telefonos segítségnyújtást lehetővé tevő szolgáltatások eddigi legátfogóbb listájában az országos segélyszervezetek telefonszáma mellett az Adhat Vonal és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány is szerepelnek.  

A mobilkommunikációban rejlő társadalmi előnyök között kiemelt helyen szerepel a gyors és hatékony segítségnyújtás. Az adományvonalaknak köszönhetően a társadalom rászoruló tagjait segítő szervezetek a működésükhöz szükséges támogatáshoz juthatnak, a segélyvonalak pedig a bajba jutott emberek számára nyújtanak szakszerű tanácsadást. A Telenor most egységesen, honlapján gyűjtötte össze azokat az elérhetőségeket, amelyeken keresztül a segítség biztosan oda érkezik, ahol a legnagyobb szükség van rá.

Az oldalon szerepel az öt országos segélyszervezet – a Magyar Vöröskereszt, az Ökumenikus Szeretetszolgálat, a Máltai Szeretetszolgálat, a Baptista Szeretetszolgálat valamint a Katolikus Karitász –, amelyek önálló 4 számjegyű adományvonallal rendelkeznek, szervezettől függően, hívásonként 250-500 forinttal támogatható munkájuk, küldetésük. Ugyanitt a WWF Magyarország, az UNICEF Magyar Bizottság és a „Minden gyerek lakjon jól!” Alapítvány rövidszámos adományvonala is megtalálható. A Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) koordinációja alatt, a telekommunikációs szolgáltatók összefogásával megalakult Adhat Vonal egy közös telefonszámon, egyedi kódokkal teszi elérhetővé jelenleg 64 civilszervezet támogatását. Az 13600-as szám tárcsázását követően az adományozók a kiválasztott civilszervezet kétszámjegyű kódjának beütésével küldhetik el 250 forint értékű támogatásukat. 

A szolgáltató emellett a kiemelkedő társadalmi hasznossággal bíró Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány speciális, 0-24-ig díjmentesen elérhető telefonszámait is feltüntette a weboldalon. Az alapítvány célja a fiatalok lelki problémáinak kezelése, valamint az elveszett, elcsatangolt gyerekek elérése és hazajuttatása. Előbbit a Lelkisegély-vonalon, utóbbit az Eltűnt Gyerekek Vonalán keresztül valósítja meg. A szervezet tehát önálló társadalmi projektet üzemeltet, de civilszervezetként támogathatásokat is fogad.

A weboldal figyelmet fordít továbbá a hívás és SMS alapú szolgáltatásokon túl az okostelefon applikációkra, amelyekkel szintén civilszervezetet vagy társadalmi csoportokat támogathatnak az adakozni vágyó mobilhasználók. Az ADDODA, a Telenor saját fejlesztésű mobilalkalmazása a tárgyi adományozást, az 1% adófelajánlást és a véradást könnyíti meg. A weboldalon keresztül is letölthető Android applikáció a felhasználó helyzete alapján mutatja meg a közeli adományátvevő helyszíneket, valamint segítségével az útvonal is egyszerűen megtervezhető. Az alkalmazás továbbá naprakész információval szolgál az aktuális véradó helyszínekről és bemutatja azokat a civil szervezeteket, amelyek az adó egy százalékának felajánlásával támogathatók.


A Telenor által készített összefoglaló oldal a http://www.telenor.hu/egy-telefon-a-tarsadalom-szolgalataban címen érhető el.

Kulcsszavak: adomány Telenor

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói

Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM*  vagy IKT**  szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.

2024. április 27. 17:03

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

2024. április 27. 13:59

A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek

Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.

2024. április 27. 12:10

Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra

A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.

2024. április 27. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50