Egy tinédzsernek átlagosan 425 Facebook ismerőse van Amerikában
A fiatalok körében nagyon népszerűek a közösségi oldalak: a 12 és 17 év közötti korosztály 81%-a használja valamilyen formában a szociális hálót Amerikában – derül ki a Pew Internet & American Life Project felméréséből.
A felmérésben résztvevők 94%-a nyilatkozott úgy, hogy van Facebook profilja. Ez az oldalt a legnépszerűbb a fiatalok körében. Körülbelül a tinédzserek felének van 300 vagy annál kevesebb barátja, 44%-uknak pedig 300 felett van ismerőseik száma a Facebookon. Az átlagos ismerősszám a felmérés szerint 425 felett van.
Ismerősök száma a Facebookon
A megkérdezettek 24%-ának van Twitter fiókja is, ami 12%-os növekedést mutat az előző évhez képest. Egy átlagos tininek 79 követője van. Az Instagram fotómegosztó szolgáltatás népszerűsége a tinik körében 11%-os volt tavaly, bár a Pew nem mérte korábban az Instagram felhasználók számát, így viszonyítani nem tudunk az előző évhez.
A MySpace népszerűsége jelentősen csökkent egy év alatt, 24-ről 7%-ra esett vissza. Érdekes adat még, hogy a tinik nem használják aktívan a YouTube-ot. Bár csekély mértékben, 1%-kal nőtt a felhasználók száma, de míg 2011-ben 6%-uk, tavaly is csupán 7% használta a szolgáltatást.
A kutatás azt is kiemelte, hogy a tinik sokkal több mindent osztanak meg magukról, mint korábban, ugyanakkor 60%-uk priváttá teszi profilját, vagyis egyre többen jönnek rá arra, hogy a biztonság előbbre való, mint a túlzott kitárulkozás.
Az eredeti kutatás angolul itt olvasható.
Forrás: Techspot.com, Pewinternet.org
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- A Facebook kezdi elveszíteni varázsát Amerikában
- Az Y-generáció digitális identitása
- Minden negyedik PC védtelen
- Facebook státusz által fedezte fel a régi feleség az újat
- Miben hisznek a hazai webshopok?
- Mennyit lájkol egy átlag facebookozó?
- Honnan tájékozódnak a fiatalok?
- Egyre több anya facebookozik Amerikában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.