Indulhat a nyári bevásárlás a PayPallal!
Az online vásárlásért egyre többen és többen rajonganak és lelkesedésük várhatóan csak fokozódik az idei nyári leárazások hatására. A PayPal most megmutatja, melyik virtuális plázákban találjuk a legnagyobb nyári leértékeléseket!
Online vásárlás esetén fölösleges fürkésznünk a városunkban található ruhaboltok prospektusait, de még az országhatárokra sem kell feltétlenül ügyelnünk, mivel szuper akciókat az év minden és a nap 24 órájában találunk. Vannak azonban olyan időszakok, amikor kiemelkedően jó ajánlatokatra bukkanhatunk egy kis keresgélés után. Fontos azonban, hogy tudjuk mikor és hol érdemes körülnézni.
A Memorial Day és a Bank Holiday – bevásárló ünnepek az USA-ban és az Egyesült Királyságban
A Hősők Napjának amerikai megfelelője a „Memorial Day”, május utolsó hétfője, amely egyben munkaszüneti nap, valamint jó lehetőség az üzletek számára, hogy hatalmas, 30-70%-os árengedményekkel csalogassák a vásárlókat. A briteknél is több hasonló nappal találkozhatunk, mint például a „Bank Holiday”, amikor ahelyett, hogy dolgozni mennének az emberek, elözönlik a boltokat, mivel ilyenkor minden sokkal alacsonyabb áron, akár 80%-os árengedménnyel kapható. A tudatosabb vásárló ilyenkor elkerüli a több órás sorban állást és otthon, a kanapéján ücsörögve keresi az online ajánlatokat.
Elegáns cipőt Olaszországból vagy inkább divatos ruhát Párizsból?
Európában a kiárusítások júniusban kezdődnek és egészen szeptember végéig tartanak. Mit vásárolnak a PayPal felhasználók Európában a nyári leértékeléseken? Olaszországból elegáns cipőket és ruhákat rendelnek a legtöbben, a német és holland webhsopok kínálatából szintén a ruhák, az Egyesült Királyságból a parfümök, Spanyolországból a fitness termékek a legnépszerűbbek, a legjobb divattervezők termékeiért pedig a francia online boltokat rohamozzák meg a vásárlók.
Persze érdemes meglátogatni az olyan népszerű hazai webshopokat is, mint a Libri.hu vagy az Edigital.hu és megnézni, hogy mikorra időzítik a leárazásaikat, mivel ezeken az oldalakon is akár 50-60%-os kedvezményekkel találkozhatunk.
De mennyit takarítunk meg, ha külföldről vásárolunk?
A legnagyobb engedményekkel a szórakoztatóelektronikai termékek esetén találkozunk. Egy kártyafüggetlen iPhone 5 például Magyarországon közel 210.000 forintba kerül, míg ugyanez az Egyesült Államokban nagyjából 135.000 forintért megvásárolható. A ruhák viszonylatában a klasszikus Levi’s 501 farmernadrághoz a hazai ár töredékéért, nagyjából 9.000 forintért juthatunk hozzá külföldről, de a Ray Ban napszemüvegek is jelentős kedvezménnyel szerezhetőek be például Németországból.
Miért érdemes az online vásárlást választanunk? Biztonság és Kényelem
Időről-időre előkerül a garancia és a csere lehetőségének kérdése az online vásárlások kapcsán. Az EU-s szabályoknak megfelelően, minden Európai Unióban, Norvégiában és Izlandon vásárolt termékkel kapcsolatban, a vásárlástól számított két évig panasszal lehet élni - még akkor is, ha a végkiárusításról származik. Sok online bolt pedig visszavásárlási garanciát vállal egy bizonyos időn belül. Érdemes biztonságos fizetési módszereket választani - mint például a PayPal, amely teljes védelmet nyújt a vásárlóknak. Ez azért előnyös, mert nem kell aggódnunk azon, hogy valaki átver minket, vagy hogy zsákbamacskát veszünk. Ha valami probléma merülne fel a vásárlás során, a PayPal fedezi a tranzakció teljes költségét, beleértve a szállítást is.
Mit kell fejben tartanunk, ha elkap a vásárlási láz? A tudatos online vásárlás útmutatója
Szervezzük meg: Gondoljuk át, hogy kitől és mit akarunk vásárolni, és hogy mennyi pénzt szánunk rá. Ha ezekkel tisztában vagyunk, sok időt és pénzt spórolhatunk.
Tájékozódjunk az árakról: Vásárlás előtt hasonlítsuk össze az árakat az interneten, így akár az offline boltokban található összeg töredékéért hozzájuthatunk a termékhez.
Figyeljünk a szállítási költségre: Ha a szállítási költség magas, akármilyen akciót csíptünk el, rosszul is járhatunk a végén, ezért mindenképpen ellenőrizzuk a szállítási díjakat rendelés előtt. Számos márka ajánl ingyenes kiszállítást a nyári promóciók részeként.
Nem kell aggódnunk a vám miatt: Ha az Európai Unión belüli online boltokból rendelünk, vásárlásaink nem illetékkötelesek. Vámmentesek továbbá azok a termékek is, amelyeket az Európai Unión kívülről rendelünk ugyan, de a vásárlás értéke nem haladja meg a 150 eurót. Effölött az összeg fölött viszont a vám mellett az ÁFA-t is be kell fizetni.
Tájékozódjunk a visszavásárlási szabályokról: Mielőtt vásárolunk, érdemes tájékozódni az adott bolt visszavásárlási szabályairól. Tartsuk meg a nyugtát és az átutalásról szóló igazolást, ha azok szükségesek visszavásárlás esetén. Számos üzlet változtat a garanciális feltételeken a leértékelési időszakban, és csak kicseréli az árut, az árát nem adja vissza. Használjunk olyan fizetési rendszert, amely megfelelő védelmet garantál. PayPallel történő fizetés esetén például amennyiben az áru nem érkezik meg, vagy ha nem pontosan azt kapjuk, amit rendeltünk (például, két DVD helyett egy érkezik), a PayPal visszatéríti pénzünket, beleértve a szállítási költséget is.
Kapcsolódó cikkek
- Online sikertörténet a Vaterával
- A Librinél is fizethetünk PayPal-lal
- PayPal-lal is fizethetünk már az Extreme Digitalnál
- Szerbiában és Grúziában is megkezdte működését a PayPal
- A magyarok negyede a mellékhelyiségben is okostelefonozik
- Új európai vezetők PayPalnél
- Mire használjuk mobilunkat telefonáláson kívül?
- A mobilfizetésre térnének át a pénzintézetek
- A PayPal a legismertebb digitális- és mobilfizetési platform
- Mivel lehet levenni a lábukról a fogyasztókat?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.