IDC: a táblagép eladások 2015-re túlszárnyalják a PC-ket
A technológiai kutatócég, az IDC szerint ebben az évben 60%-kal növekszik a táblagép eladások száma, és 2015-re már a PC-k fölé kerekedik.
Egyre nő a táblagépek népszerűsége, lassan átvéve az asztali számítógépek és laptopok helyét is. A becslések szerint már idén lekörözik az eladás tekintetében a laptopokat, 2015-ben pedig a PC-ket. Az IDC azt állítja, 2015-re már teljes mértékben túlszárnyalják a ma még fölényben lévő eszközöket.
Már korábban is írtunk róla, hogy a felhasználók egyre inkább az olcsóbb táblagépeket keresik, ezzel összhangban a táblagépek átlagos eladási ára is csökken, nagyjából 11%-kal. Jelenleg a táblagépek ára körülbelül fele a PC-k árának (635 dollár vs. 381 dollár).
És úgy tűnik, nem a méret lényeg, ugyanis a kisebb kijelzős táblagépek vezetik a sort. A 8 hüvelykes szegmens megelőzte a nagyobbakat. Idén az eladások 55%-a a kisebb képernyős kategóriában történt. 2011-ben még csak 27% vásárolt 8 hüvelykes vagy kisebb tabletet, 2017-re azonban ez a szám elérheti az 57%-ot.
Forrás: CNET.com
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Eladási csúcsot döntött a Samsung GALAXY S4: túl a 10 millión
- Itt az első asztal nélkül is használható asztali PC
- Moborobo 2.1.2.706
- HP Envy Rove 20 – az óriás táblagép
- Galaxy Tab 3 10.1: Samsung táblagép Intel Atom processzorral
- 6 millió eladott Galaxy S4 alig három hét alatt
- Háromféle táblagép az EVOLVEO-tól
- Már PC-re is elérhető a Viber
- X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.