Olcsóbb a vasúti menetjegy, ha neten vagy mobillal vásároljuk
Mától, azaz július 1-jétől jobban járhatnak azok az utasok, akik online vagy mobiltelefonnal váltják meg menetjegyüket, és kinyomtatják, vagy digitálisan mutatják be azt.
3%-kal fizethetünk kevesebbet menetjegyünkért, ha online vásároljuk meg bankkártyával, vagy pedig mobiltelefonunkról intézzük a tranzakciót egyenlegünk terhére. Ezzel a lépéssel tehát ezentúl nem csak a sorban állást spórolják meg az utasoknak, de még a pénzüket is.
2008 óta működik az internetes jegyvásárlási rendszer, amely egyre népszerűbb. Az indulás óta nagyjából kétmilliószor választották ezt a fizetési módot az utasok.
Sokáig a QR-kódos bemutatás önmagában nem volt elfogadott, azonban most már a pótjegyes vonatokon ezt is elfogadják. Vagyis ki sem kell nyomtatni a jegyet, hanem elég digitálisan bemutatni.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntött most arról, hogy mérsékeli a neten, mobillal vásárolt jegyek árát, amely a bérleteket és nemzetközi menetjegyeket kivéve minden jegytípusra érvényes.
Az árcsökkentés mellett a felhasználási feltételek is kedvezőbbek lettek. Míg a jegyek eddig csak az utas által előre kiválasztott vonatokra voltak érvényesek, július elsejétől ez a korlátozás csak a pót- és helyjegyköteles járatok esetében marad meg. Így az otthon nyomtatott jegy a rajta feltüntetett napon és állomások között bármelyik pótjegy nélkül igénybe vehető – alaptarifás – vonaton felhasználható lesz.
Bővebb információk a MÁV-Start Zrt. oldalán találhatók.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A legfurcsább dolgok, amiket a neten eladtak
- A Telekom megújult óriáscsúszdával és streaminggel is készül a VOLT-ra
- Az egészségügyi problémáknak is a neten nézünk utána
- NMHH: nem változtak a piaci erőviszonyok
- Alig figyelnek mobiljaikra a fesztiválozók
- Huawei Ascend P6: A világ legvékonyabb okostelefonja
- Trükkök az online apróhirdetésekhez
- Facebook: egy év alatt félmilliós növekedés
- Alkalmazással megtalálhatjuk ellopott androidos mobilunk [Videó]
E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.
AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.
A Thermaltake bemutatja első Bumblebee (dongó) színű termékét
A Thermaltake, a prémium toronyházak, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bejelentette a The Tower 200 Bumblebee Mini toronyházat, egy új színű változatot a közkedvelt The Tower sorozatban. A Tower 200 egy mini-ITX toronyház függőleges kialakítással és kivételes hűtési hatékonysággal. Bár ez a ház kompakt méretű, egy 4090-es grafikus kártya és egy 280 mm-es radiátor is elfér benne. Az új élénk sárga árnyalat hozzáadásával a The Tower 200 sorozat már hat színben kapható: fekete, Snow, Turquoise, Racing Green, Matcha Green és Bumblebee, így könnyedén kiválaszthatod a stílusodhoz illő The Tower 200-at.
Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
Felmérésünk szerint az 1000 legolvasottabb magyar weboldal nagyjából 1%-a blokkolja a mesterséges intelligencia robotok hozzáférését tartalmaikhoz. Világszinten ez az arány már 20% felett jár, de Magyarországon is növekedés várható.
Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
Mit jelent a digitális szülőség a XXI. században? Hogyan tudjuk online is biztonságban gyerekeinket? Milyen eszközkészlettel tudjuk elősegíteni, hogy élmény legyen a tanulás? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a kétnapos esemény-sorozat, melyet a digitális tudatosság jegyében szerveznek a Magyar Telekom székházban.