Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít

forrás: Prím Online, 2013. július 4. 16:16

A fejlett országokban a mobilelőfizetők közel 65%-a aktívan használja a modern internetalapú szolgáltatásokat – derült ki a Nokia Siemens Networks „Előfizetők Megszerzése és Megtartása 2013-ban” elnevezésű jelentéséből. A dokumentum többek között arról is beszámol, hogy csaknem 20%-kal nőtt tavaly az olyan mobilhálózati szolgáltatásokat aktívan használók száma, mint az email vagy az online navigáció.

Ezen iparági trendekre válaszolva a Nokia Siemens Networks új termékek sorát mutatta be ma Budapesten, továbbá olyan szolgáltatásokat és fejlesztéseket tett közzé, amelyek lehetővé teszik a mobilszolgáltatók számára, hogy 1 GB-nyi adatforgalmat biztosítsanak naponta minden felhasználónak – mindezt nyereségesen. Ráadásul a vállalat forradalmasítja a hálózati bázisállomásokat is: a jövőben a mobilhálózatok „okos” részeként funkcionálnak, ami lehetővé teszi a helyi tartalom biztosítását.

 

Az „aktív felhasználók” rendszeresen mobilkészülékeiket használják internetezésre, videohívásokra, banki átutalásokra, valamint fájlok fel- és letöltésére. Tavaly ezen – jellemzően 35 év alatti – felhasználói kör az összes mobilfelhasználó 64%-át tette ki. Az „Előfizetők megszerzése és megtartása 2013-ban” elnevezésű jelentés eredményei arra is rámutatnak, hogy ezek a felhasználók növekvő hangsúlyt fektetnek az internetalapú szolgáltatások minőségére, és sokszor ez alapján választanak szolgáltatót.

 

Csaknem 50%-uk úgy gondolja, hogy a szolgáltatóknak tökéletes hálózati és adatátviteli minőséget kell kínálniuk, és ezért felárat is hajlandók fizetni. Ugyanakkor a felhasználók csupán 40%-a lenne hajlandó magasabb árat fizetni extra mobilszolgáltatásokért. Az aktív felhasználók könnyebben váltanak szolgáltatót és keresnek jobb lehetőségeket. Érdekesség továbbá, hogy világszerte a felhasználók 39%-a gondolkozik azon, hogy szolgáltatót vált a következő 12 hónap során.

 

A 2013-as év vízválasztó abból a szempontból is, hogy idén először értékesítettek több okostelefont világszerte, mint úgynevezett „középkategóriás” telefont. A tanulmány rámutat arra is, hogy az okostelefonok hogyan formálják az emberek mobilkészülékekkel szembeni elvárásait, és hogy ez a tendencia milyen technikai kihívások elé állítja a mobilszolgáltatókat.

 

 

„Világos összefüggést látunk az „Előfizetők megszerzése és megtartása 2013-ban” jelentés eredményeiben arra vonatkozóan, hogy a minőségen múlik a felhasználó hűsége.” – mondta Ésik Róbert, a Nokia Siemens Networks Kft. ügyvezető igazgatója.

 

A Nokia Siemens Networks olyan területeken tölt be vezető szerepet az innovatív fejlesztések terén, ahol a felhasználók számára ez a legjobban hasznosítható: mobil-szélessávú technológia, valamint a felhasználói élményt javító szolgáltatások. Ezek a megoldások segítik a mobilszolgáltatókat, hogy rugalmas és hatékony választ adjanak a kihívásokra, és megfeleljenek a folyamatosan változó fogyasztói igényeknek.

 

A Nokia Siemens Networks a mobilszolgáltatók számára is előnyös megoldásokat fejlesztett, amelyek segítségével növelhető a felhasználói élmény. A szolgáltatók képesek egy internetalapú térképen másodpercek alatt felvázolni az egyes fogyasztó által észlelt problémákat, és sorrendet felállítani közöttük. A Nokia Siemens Networks megoldásainak köszönhetően a szolgáltatók képesek automatizálni a folyamatokat, és növelni a hatékonyságot.

 

A Nokia Siemens Networks bemutatta a Liquid Applications technológiát is. Az újítás lényege, hogy a mobilhálózatokban forradalmasítja a bázisállomások szerepét. A GSM hálózat 1991-es indítása óta a bázisállomás feladata csupán a rádióhullámok fogadása és küldése volt, ezáltal kapcsolatot teremtett a mobilkészülékkel. Most a Nokia Siemens Networks a bázisállomást a hálózat „intelligens” szereplőjévé emelte, melynek feladata a helyi tartalom közvetítése is.

 

 

A bázisállomás nem csupán adatforgalmat lebonyolító funkciót tölt be, hanem a Nokia Siemens Networks-nek köszönhetően bármilyen jellegű információ tárolására alkalmas. A bázisállomások képesek azt is mérni, hogy a felhasználók hol és milyen célból használják az okostelefonjukat és a tabletjüket.

 

A mobilszolgáltatók sokkal jobb minőségű szolgáltatást tudnak nyújtani, és növelni tudják a hálózatuk működésének hatékonyságát azáltal, hogy minden hasznos információt azon a ponton szolgáltatnak, ahol az emberek a hálózathoz kapcsolódnak. Ez lehetővé teszi, hogy az alkalmazásokhoz kapcsolódó adatok azonnal a helyi felhasználók rendelkezésére álljanak. Például egy bázisállomás környezetével kapcsolatos információk (mint amelyek a kiterjesztett valóság, angolul augmented reality, AR során is használatosak), vagy a hálózatban gyakran elért hírek, videók a bázisállomáson helyezhetők el, hogy a kapcsolódó eszközökön azonnal hozzáférhetők legyenek.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32