HP: Előnyben a hibrid felhőmegoldások
A HP legújabb nemzetközi kutatása szerint a vállalatok körében felgyorsult a felhőalapú megoldások bevezetése: jelentős előrelépés tapasztalható a privát felhőre épülő beruházások és a hibrid felhőmegoldások megvalósítása terén.
A felhőmegoldások bevezetésének felgyorsult üteme többek között annak köszönhető, hogy a válaszadók a működési költségek csökkenésére (68%), gyorsabb piaci reagálókészségre (59%) és fejlettebb ügyfél/lakossági szolgáltatások biztosíthatóságára (55%) számítanak. Mindezen előnyök ellenére, a szervezetek csaknem fele (48%) ismeri el, hogy nem végez semmiféle beruházás-megtérülési elemzést a felhőalapú kezdeményezéseket illetően. Az elemzést végző szervezetek 16 százaléka csak a projektek határidőre történő megvalósulást méri, míg 11 százalékuk a költségoldalon jelentkező előnyöket elemzi csupán.
A számítási felhő sikerének kulcsát a nyílt szabványok jelentik
A tanulmány rámutatott arra is, hogy a felhőtechnológia felé megnyíló büdzsékkel párhuzamosan a vállalatok olyan nyílt architektúrákat keresnek, amelyek ötvözik a privát, nyilvános, menedzselt, és hagyományos IT-működés előnyeit. A válaszadók 59 százaléka úgy gondolja, hogy a számítási felhőnek nyílt szabványokra épülő platformmá kell válnia.
A felhőstratégia megvalósításának meghatározó tényezői
A kutatás kiemelte azokat a tényezőket, amelyek meghatározóak a felhőstratégia megvalósulása és az alkalmazások felhőbe történő költöztetése szempontjából.
· A válaszadók a megfelelő szolgáltatási szint (SLA) meghatározásának kérdését (68%), a szabályozási előírásoknak való megfelelést (63%), az adatszuverenitással kapcsolatos menedzselési kihívásokat (62%), illetve a megfelelő stratégiai partner megtalálását (62%) nevezték meg a felhőalapú megoldások alkalmazásának legfőbb korlátaiként.
· A megkérdezett vállalatok több mint fele (54%) alkotott felhőstratégiát arról, hogy mely alkalmazásokat és munkafolyamatokat költöztessék elsőként a felhőbe.
· A felhőstratégiával már rendelkező szervezetek szerint a felhőbe telepítendő legfontosabb alkalmazások a vállalati CRM-mel (71%), az adattárolással és –mentéssel (67%), valamint az adattárolással és – archiválással (65%) kapcsolatosak, míg a legkisebb esélye annak van, hogy a vállalati pénzügyi alkalmazások költöznek a felhőbe.
Egy kis „hazai”
A HP által, egy a közelmúltban - a hazai CIO-k körében - végzett, nem reprezentatív felmérés válaszadóinak többsége (72%) gondolja úgy, hogy a megváltozott gazdasági és IT-környezet kikényszeríti a vállalatoktól a felhőstratégia mielőbbi megalkotását. A megkérdezettek fele a privát felhőben látja vállalatának „felhős” jövőjét, a hibrid (22%), illetve a nyilvános (22%) felhő-megoldások közel azonos népszerűségnek örvendenek. A megkérdezettek 8%-a jelezte, hogy vállalatánál már megalkották a felhőstratégiát, 42%-uk még csak gondolkozik a felhőstratégia felállításán. A válaszadók 44%-a arról számolt be, hogy a vállalatánál külső, vagy belső erőforrásokra építve már dolgoznak a felhőstratégia kialakításán.
Kapcsolódó cikkek
- Az ASUS AiCloud-dal elkészítheti saját „személyes felhő” tárterületét
- Cloud-alapú együttműködésre lépett a UNIT4 és az Amazon.com
- A kkv-k felhőhasználatáról készített kutatást a Microsoft
- Új felhőszolgáltatási termékcsalád NetIQ alapokon
- Felhasználóbarát ügyfélalkalmazások a HP-től
- Villámgyors nagyvállalati rendszerek a felhőből
- Újabb SUSE-Dell együttműködés: egyszerűen telepíthető vállalati felhők
- Automatikus kapcsolás a felhőhöz
- Magyarországon is elérhető az LG felhő alapú szolgáltatása, az LG Cloud
- Egyetemi felhőtrendek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.