Itthon még kiaknázatlanok a Skype hirdetések
Annak ellenére, hogy a Skype-on futó hirdetések rendkívül hatékonyak és a médiavásárlók körében világszerte nagy népszerűségnek örvendenek, Magyarországon egyelőre ismerkedünk a lehetőséggel. Pedig hazánkban jelenleg a Skype a legnépszerűbb számítógépes csevegőprogram.
A magyar felhasználó
A Sanoma Media Budapest 2013 júniusában végzett kutatása szerint a hazai felhasználók az esetek többségében (36%) videótelefonálásra használják a csevegő programot, míg a hagyományos chat 31 százalékban, hanghívás 22 százalékban jellemző. A kapcsolattartás jellegét tekintve a Skype leginkább a családi (73%) és a baráti (84%) kapcsolattartásnak a platformja, munkahelyi kommunikációra a megkérdezettek 30 százaléka használja. További érdekesség a földrajzi megoszlás, a felhasználók többsége (53%) főleg belföldre, 24 százalék inkább külföldre, míg 23 százalék külföldre és belföldre is használja a Skype-ot.
Újgenerációs hirdetési felület
A Skype a napi több mint 700 ezres felhasználói bázisával hazánk legnépszerűbb számítógépes csevegő programja. A hirdetési felület hatékonysága egyrészt annak köszönhető, hogy a megoldás újnak számít a hazai piacon, ezért a felhasználók a megjelenésekre fogékonyabbak, másrészt egy felhasználó egy darab hirdetést lát, így a médiazaj minimálisra csökken, nem akadályozza az üzenetek befogadását. A beszélgetés ablakában megjelenő hirdetés annak ellenére, hogy nem zavarja a beszélgetés résztvevőit és a közösségi élményt, folyamatosan a figyelem középpontjában van. Ennek a speciálisan fókuszált jelenlétnek az eredménye, hogy még az olyan legnehezebben változtatható mérőszámokban is, mint az ajánlási vagy a vásárlási szándék, kimagasló, kétszámjegyű növekedést eredményezhet.
„A Skype hirdetések újdonságnak számítanak a hazai piacon, ezért a felhasználok is aktívabban reagálnak ezekre a megjelenésekre. A videókamera és a mikrofon adta lehetőségek olyan egyedi, kreatív megjelenési formákat tesznek lehetővé, amelyek más hirdetési csatornán nem kivitelezhetőek. Az egyedi megjelenési forma a hirdetők számára valódi értéket képvisel, és egyben erősíti a márkafelismerést és a márkaüzenetek visszacsatolását” – mondja Melovics Csaba, a Sanoma Média kereskedelmi termékfejlesztője.
A hirdetések megjelenési formái változatosak: a hagyományos banner méretek mellett (pl.:300*250, 640*100), számos kreatív, mikrofonra és kamerára építő vagy akár a felhasználó mozdulataira reagáló applikációval is kiegészíthetőek a megjelenések.
Az egyedi beszélgetés alatt futó hirdetés jelenleg 73 országban érhető el világszerte, beleértve az USA-t, az Egyesült Királyságot, Nyugat-Európát, Közép- és Kelet-Európát, illetve bizonyos közel-keleti, ázsiai és latin-amerikai országokat. A Skype hirdetési felületeit a magyar piacon 2013 márciusa óta a Sanoma Media értékesíti.
Kapcsolódó cikkek
- Új reklámmegoldás a Gmailben
- Aki nem figyel, feleslegesen fizethet
- Frissült a Skype – már videóüzeneteket is küldhetünk
- A Google többet tud rólad, mint az állam
- Trükkök az online apróhirdetésekhez
- Mely online hirdetések a legidegesítőbbek?
- Skype 6.5
- A Microsoft videóban figurázta ki a Google-t
- Új mobil hirdetési sablonok az Adverticum AdServerében
- Skype BlackBerry-n is
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.