A felhő és a közösségi alkalmazások jövője vállalati környezetben
A Microsoft évente többször is felmérést készíttet arra vonatkozóan, hogy a kkv-k és nagyvállalatok életében milyen irányú változások következnek be a felhő szolgáltatások és a közösségi alkalmazások használatában.
A nagyvállalatok és a kkv-k az üzleti felhasználásra szánt közösségi alkalmazásokat – pl. az intranetet, videokonferenciát és belső közösségi hálózatokat – teljesen eltérő módon használják. Az Ipsos által elvégzett kutatásból –amelyet 32 ország kkv-inak és nagyvállalatainak összesen 10 000 végfelhasználójával folytattak le – kiderül, hogy az olyan megoldások mellett, mint az intranet és az azonnali üzenetküldés, a kkv-k jobban szeretnek többféle publikus közösségi alkalmazásokat használni üzleti tevékenységük során, míg a nagyvállalatok szívesebben használnak kevesebb, ugyanakkor elterjedtebb eszközt.
„A nagyvállalatok és a kkv-k végfelhasználói részéről óriási igény van a közösségi együttműködést elősegítő technológiák iránt, így ez a partnerek számára is növekvő lehetőséget jelent.” – mondta el Jon Roskill, a Microsoft alelnöke. „Bár mindegyik szegmens másképp használja ezeket a technológiákat, a kkv-k jellemzően a nyilvános FTP-ket vagy felhő alapú tárhelyeket, a publikus közösségi hálókat, blogokat kedvelik, a nagyvállalatok pedig egyértelműen inkább az intranetet, a munkaközösségek együttműködését megkönnyítő megoldásokat és a videokonferenciát részesítik előnyben.”
A következő különbségekre derült még fény:
· Bár mind a nagyvállatoknál, mind a kkv-knál a legtöbben (tízből heten) a kollegákkal való kommunikálásra használják a közösségi alkalmazásokat, a kisebb vállalatok alkalmazottai egyéb feladatkörök elvégzésére is igénybe veszik azokat, úgy mint vevőkkel, ügyfelekkel, beszállítókkal való kapcsolattartás vagy információ szerzés. Ezzel szemben a nagyvállalatoknál inkább egy házon belüliszakértő megtalálására használják a lehetőséget.
· A fenti eszközök teljes elfogadása természetesen még mindig nem teljes sem a nagyvállalatoknál, sem a kkv-knál. Mindkét esetben a biztonságos (71% a nagyvállalatok, és 60% a kkv-k esetében) és hatékony (58% a nagyvállatoknál és 59% a kkv-knál) munkavégzés veszélyeztetését tartják a legjelentősebb kockázati tényezőnek.
„Az informatika konzumerizációjával alapvetően megváltozott az üzleti szféra kommunikációja is, a vállalati közösségi eszközökkel még inkább előtérbe helyeződik a ’hozd a saját eszközödet’ (Bring Your Own Device)jelmondat” – mondta el Rebecca Sizelove, az Ipsos Public Affairs alelnöke.
A legfrissebb IDC tanulmányból kiderül, hogy az üzleti világban egyre több szervezet –mérettől függetlenül – helyezi át technológiai infrastruktúráját a felhőbe. A kutatás remekül mutatja, hogy a felhőre fókuszáló partnerek – azaz azok, akiknek bevétele legalább 50%-ban a felhőalapú szolgáltatásokból származik – bevétele és ügyfeleinek száma kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a nem a felhőre fókuszáló partnereké, egy alkalmazottra jutó bevételük pedig 30%-kal magasabb azokénál. A felmérés szerint az ügyfelek átfogó felhőszolgáltatóra vágynak:
· 63%-uk olyan felhőszolgáltatót szeretne, mely minden ezzel kapcsolatos igényüket kielégíti,
· 67%-uk egyetlen felhőszolgáltatótól kívánja megvásárolni a különböző felhőszolgáltatásokat,
· 74%-uk pedig azt is elvárja szolgáltatójától, hogy szükség esetén képes legyen a felhőben tárolt adatokat a számítógépeken is elérhetővé tenni.
Kapcsolódó cikkek
- Az ASUS AiCloud-dal elkészítheti saját „személyes felhő” tárterületét
- Budapestre érkezett a Dell Solutions Tour 2013
- HP: Előnyben a hibrid felhőmegoldások
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Cloud-alapú együttműködésre lépett a UNIT4 és az Amazon.com
- A kkv-k felhőhasználatáról készített kutatást a Microsoft
- Új felhőszolgáltatási termékcsalád NetIQ alapokon
- A vállalati informatika jövője a Microsoft szerint
- Egyre nő a munkavállalók igénye a közösségi alkalmazásokra
- Vonakodnak a hazai kkv-k a webes értékesítéstől
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.