A felhő és a közösségi alkalmazások jövője vállalati környezetben
A Microsoft évente többször is felmérést készíttet arra vonatkozóan, hogy a kkv-k és nagyvállalatok életében milyen irányú változások következnek be a felhő szolgáltatások és a közösségi alkalmazások használatában.
A nagyvállalatok és a kkv-k az üzleti felhasználásra szánt közösségi alkalmazásokat – pl. az intranetet, videokonferenciát és belső közösségi hálózatokat – teljesen eltérő módon használják. Az Ipsos által elvégzett kutatásból –amelyet 32 ország kkv-inak és nagyvállalatainak összesen 10 000 végfelhasználójával folytattak le – kiderül, hogy az olyan megoldások mellett, mint az intranet és az azonnali üzenetküldés, a kkv-k jobban szeretnek többféle publikus közösségi alkalmazásokat használni üzleti tevékenységük során, míg a nagyvállalatok szívesebben használnak kevesebb, ugyanakkor elterjedtebb eszközt.
„A nagyvállalatok és a kkv-k végfelhasználói részéről óriási igény van a közösségi együttműködést elősegítő technológiák iránt, így ez a partnerek számára is növekvő lehetőséget jelent.” – mondta el Jon Roskill, a Microsoft alelnöke. „Bár mindegyik szegmens másképp használja ezeket a technológiákat, a kkv-k jellemzően a nyilvános FTP-ket vagy felhő alapú tárhelyeket, a publikus közösségi hálókat, blogokat kedvelik, a nagyvállalatok pedig egyértelműen inkább az intranetet, a munkaközösségek együttműködését megkönnyítő megoldásokat és a videokonferenciát részesítik előnyben.”
A következő különbségekre derült még fény:
· Bár mind a nagyvállatoknál, mind a kkv-knál a legtöbben (tízből heten) a kollegákkal való kommunikálásra használják a közösségi alkalmazásokat, a kisebb vállalatok alkalmazottai egyéb feladatkörök elvégzésére is igénybe veszik azokat, úgy mint vevőkkel, ügyfelekkel, beszállítókkal való kapcsolattartás vagy információ szerzés. Ezzel szemben a nagyvállalatoknál inkább egy házon belüliszakértő megtalálására használják a lehetőséget.
· A fenti eszközök teljes elfogadása természetesen még mindig nem teljes sem a nagyvállalatoknál, sem a kkv-knál. Mindkét esetben a biztonságos (71% a nagyvállalatok, és 60% a kkv-k esetében) és hatékony (58% a nagyvállatoknál és 59% a kkv-knál) munkavégzés veszélyeztetését tartják a legjelentősebb kockázati tényezőnek.
„Az informatika konzumerizációjával alapvetően megváltozott az üzleti szféra kommunikációja is, a vállalati közösségi eszközökkel még inkább előtérbe helyeződik a ’hozd a saját eszközödet’ (Bring Your Own Device)jelmondat” – mondta el Rebecca Sizelove, az Ipsos Public Affairs alelnöke.
A legfrissebb IDC tanulmányból kiderül, hogy az üzleti világban egyre több szervezet –mérettől függetlenül – helyezi át technológiai infrastruktúráját a felhőbe. A kutatás remekül mutatja, hogy a felhőre fókuszáló partnerek – azaz azok, akiknek bevétele legalább 50%-ban a felhőalapú szolgáltatásokból származik – bevétele és ügyfeleinek száma kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a nem a felhőre fókuszáló partnereké, egy alkalmazottra jutó bevételük pedig 30%-kal magasabb azokénál. A felmérés szerint az ügyfelek átfogó felhőszolgáltatóra vágynak:
· 63%-uk olyan felhőszolgáltatót szeretne, mely minden ezzel kapcsolatos igényüket kielégíti,
· 67%-uk egyetlen felhőszolgáltatótól kívánja megvásárolni a különböző felhőszolgáltatásokat,
· 74%-uk pedig azt is elvárja szolgáltatójától, hogy szükség esetén képes legyen a felhőben tárolt adatokat a számítógépeken is elérhetővé tenni.
Kapcsolódó cikkek
- Az ASUS AiCloud-dal elkészítheti saját „személyes felhő” tárterületét
- Budapestre érkezett a Dell Solutions Tour 2013
- HP: Előnyben a hibrid felhőmegoldások
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Cloud-alapú együttműködésre lépett a UNIT4 és az Amazon.com
- A kkv-k felhőhasználatáról készített kutatást a Microsoft
- Új felhőszolgáltatási termékcsalád NetIQ alapokon
- A vállalati informatika jövője a Microsoft szerint
- Egyre nő a munkavállalók igénye a közösségi alkalmazásokra
- Vonakodnak a hazai kkv-k a webes értékesítéstől
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.