Betekintés az apróhirdetések világába

forrás: Prím Online, 2013. augusztus 30. 12:02

Masszőrök kizárólag masszázsággyal, vagy profilképpel hirdethetnek, bikiniben nem, az élelmiszer tiltott, az afrikai csalók kiszűréséről pedig algoritmusok és edzett munkatársak gondoskodnak. Először nyújtott betekintést kulisszáiba Magyarország legismertebb apróhirdetési oldala.

„Az e-kereskedelemben egyre nagyobb szerepet kapnak az apróhirdetések, a mi oldalunkon jelenleg 2,2 millió található. Napi mintegy 20 ezer hirdetés érkezik be, ezeket mind „kézzel” ellenőrizzük, azaz semmi sem kerülhet ki a munkatársaink láttamozása nélkül” – mondta Budai László, a Jófogás.hu ügyvezető igazgatója. „Családbarát portálként nálunk meglehetősen szigorú a szabályozás, de a vásárlók érdekében is ki kell szűrnünk bizonyos hirdetéseket” – folytatta Budai, és azt is hozzátette: sokan tesztelik a rendszert, hogy feszegessék a határokat.

 

 

Hogy mik ezek a határok? Élelmiszert egyáltalán nem lehet árulni a portálon, mert az romlandó áru. Hiába írja be az eladó a cukkini helyett, hogy „nagyranőtt cukiság”, a program és a kollégák is kiszűrik a turpisságot. Ugyanez a helyzet a szexuális tartalmakkal és a trágár megjegyzésekkel: a Jófogás rendszere és a munkatársak észreveszik ezeket. Ilyen esetben nem „dobják el” a hirdetést: inkább visszaküldik javításra a feladónak. Ha ezzel kapcsolatban kérdés merülne fel, az ügyfélszolgálat 4 percen belül minden levélre válaszol.

 

„Mintegy 30 fős csapat végzi a hirdetések átnézését, speciális program és algoritmus segíti őket ebben. Kiemelten figyelünk például az úgynevezett afrikai csalókra, akik megpróbálják pénzküldésre rávenni az embereket” – magyarázta Budai. A katalógusképek, vagy netről csent fotók kiszúrása is a csapat feladata: a képeknek az eladandó terméket kell ábrázolniuk, hogy a vevő biztosan azt kapja, amit a hirdetés alapján kiválasztott. „Olykor egy teljesen szabályosnak tűnő autóalkatrész hirdetés szövegében bukkan fel fél mondat, hogy <<ugyanitt birsalma pálinka eladó>>.”

 

Hihetetlenül találékonyak a felhasználók! Egy hölgy álláskereső hirdetésében saját arcát Beyoncé testére montírozta… „Vissza kellett utasítanunk, hiszen a fotó nem a valódi énjét mutatta. A kreativitás azonban nem tiltott: ha valaki versben foglalja össze egy Lada előnyeit, vagy smile jelet rajzol egy eladandó kábelből, azt természetesen továbbengedjük. Elsődleges szempont a felhasználók biztonsága, így a megtévesztő vagy sértő hirdetéseket szűrjük ki” – mondta a Jófogás.hu vezetője.

 

 

A Schibsted tulajdonában lévő Jófogás.hu 2010-ben indult útjára, kevesebb, mint egy évvel később egymillió hirdetés szerepelt az oldalon, számuk jelenleg 2,2 millió felett van. A napokban indult el a portál Facebook alkalmazása: egyetlen hét alatt 28 ezer hirdetést vonzott. A hazánkban – de tán még a világon is – egyedülálló alkalmazás használói a hirdetéseiket összeköthetik a Facebookkal, így azt az ismerőseik is láthatják. A bizalom eleve adott előadó és vevő között. Már kereshetünk ismerőseink hirdetéseire, nemsokára pedig az ismerőseik ismerőseinek eladandó tárgyaira is. Ha továbbra is sikeresen működik az alkalmazás, akkor nagyon valószínű, hogy a Schibsted más országokban, több kontinensen is használja majd a magyar fejlesztést.

Kulcsszavak: Jófogás.hu hirdetés

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n

Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó. 

2024. november 2. 13:31

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59