A párok döntő többsége aktívabb és kreatívabb randiélményre vágyik
A szerelmespárok mintegy kétharmada már unja a hagyományos Valentin-napi randevúkat és inkább a közös időtöltés kreatív vagy aktív formáját preferálnák a Huawei megbízásából Valentin-nap alkalmából készített nemzetközi felmérés szerint. A randizás új formáival a megkérdezettek célja, hogy maradandó közös élményekkel fűzzék szorosabbra a kapcsolatukat. A válaszadók 84 százaléka már idén új közös tevékenységeket próbálna ki párjával, például új készséget sajátítana el, új hobbiba kezdene vagy sportolna.
A többség unja a hagyományos randiformákat
A Valentin-nap kapcsán sokaknak az olyan hagyományos ajándékok juthatnak eszébe, mint a virágok vagy az édességek, ünneplésként pedig egy vacsora, közös séta, esetleg filmnézés otthon vagy moziban. A Huawei megbízásából készült Valentin-napi felmérés* szerint ugyanakkor a randizási szokások is átalakulni látszanak: a megkérdezettek 64 százaléka unja a hagyományos randevúzásokat, és szeretne izgalmasabb közös élményeket szerezni választottjával. Különösen igaz ez a fiatalabb korosztályra, a 26-35 év közötti válaszadók 71 százaléka változtatna a tradicionális randiformákon. A változtatás szándéka mögött a maradandó élmények iránti igényünk áll: tízből kilenc válaszadó egyetértett azzal, hogy a közös élmények, emlékek szorosabbra fűzik a kapcsolatot.
Mozi, vacsora és virágok helyett sport és kreativitás
Az idelis randevú így a válaszadók mintegy 70 százaléka szerint valamilyen közös élmény lenne a hagymányos formákkal szemben. Ezek között olyan tevékenységek szerepelnek, ahol párjukkal új készséget sajátíthatnak el, például festés, főzőtanfolyam, esetleg aktív programot szervezhetnek, például sziklamászást, vagy vidámpark látogatást, szabadulószobát. Emellett sokan szeretnék kipróbálni partnerükkel a közös edzőtermi edzést, futást vagy biciklizést is egy ideális randi során. Ez utóbbi tevékenységek szinte ugyanolyan arányban foglalkoztatják mindkét nem válaszadóit, míg a kézműves foglalkozások, a főzőtanfolyam és a szabadulószoba 4-5 százalékkal több voksot kapott a női megkérdezettektől.
Ráadásul a válaszadók túlnyomó többsége (91 százalék) már idén új tevékenységbe kezdene társával; háromnegyedük utazást tervez, fele új hobbit fedezne fel, több mint egyharmaduk pedig sportolni szeretne. Az utazás gondolata főként a női válaszadókat foglalkoztatja (81 százalék, szemben a férfitársaik 73 százalékával), a sporttevékenységeket ugyanakkor jóval nagyobb részben nevezték meg a férfi válaszadók (43 százalék), mint a nőtársaik (29 százalék). Új hobbiba azonban közel ugyanolyan arányban szeretnének belevágni mind a férfi, mind a női válaszadók (51, illetve 49 százalék). Ezek között pedig a tánc és a főzés mellett az együtt töltött pillanatok megörökítése szerepelnek a legnagyobb arányban.
Az okostelefon egyre fontosabb a párkapcsolat fenntartásában
Egy korábbi, a Huawei megbízásából készült kutatásból** az is kiderült, hogy nemcsak az új kreatív tevékenységek fontosak a szerelem tüzének fenntartásához. A tizenkét európai országban, köztük Magyarországon végzett felmérés szerint a párkeresésben és az udvarlás során egyaránt hasznos társunk az okostelefon. A magyar válaszadók közel háromnegyede üzenetekkel, 48 százalékuk pedig meghitt hanghívásokkal is udvarol kiszemeltjének. A legtöbb megkérdezett a „szeretlek” szót küldi leggyakrabban kedvesének, aki általában valamilyen jellegzetes becenéven szerepel a telefonkönyvében.
A párkapcsolat fenntartásában a megkérdezettek 62 százaléka tartotta fontosnak az okostelefon szerepét, amit jól mutat, hogy a válaszadók közel kétharmada legtöbbet a párjával kommunikált a telefonján keresztül. A felmérést kitöltők 67 százaléka naponta legalább egyszer beszélt a párjával telefonon, 50 százalékuk pedig napi többször vált üzenetet szíve választottjával.
Technológia a romantika szolgálatában
A Huawei megbízásából készített friss felmérés rávilágított arra, hogy a folyamatosan változó randevúzási szokásokkal párhuzamosan a technológia is egyre inkább teret nyer a felhasználók szerelmi életében. A romantikus pillanatok megörökítésében és újraélésében segít a mobilfotózás és videózás, amivel a párok előszeretettel élnek is: a megkérdezettek 74 százaléka nyilatkozta, hogy a legromantikusabb pillanatokat fotókkal vagy videókkal örökíti meg. Azoknak pedig, akik szívesen kipróbálnák az utazással egybekötött randit, kiváló választás lehet a kiemelkedő fotózási képességekkel bíró HUAWEI Mate 50 Pro készülék, amely portréfotó, illetve széles látószögű opcióval, vlogfunkcióval, valamint a mobilfotózásban elsőként változtatható fizikai rekesszel rendelkezik, amely igazán változatos és kreatív lehetőségeket kínál a legszebb pillanatok megörökítésére.
___________________
*A felmérés 2023. januárban készült az alábbi országok bevonásával: Franciaország, Németország, Románia, Olaszország, Lengyelország és Törökország. N=2550
**A 2018 januárban felvett felmérésben Magyarországon kívül Ausztria, Horvátország, Szlovénia, Szerbia, Románia, Bulgária, Lengyelország, Dánia, Törökország, Csehország és Görögország felhasználóit kérdezték. N=6012
Kapcsolódó cikkek
- Átfogó körképet készített az okosórák kelet-közép-európai piacáról a Huawei
- Öt hasznos app síeléshez és snowboardozáshoz
- A Samsung új szoftverfrissítései magasabb szintre emelik a Galaxy Kamera élményt
- Ezek a 2022-es év legjobb Huawei mobilos képei
- Az egészséges életmód hasznos társai lehetnek az okoseszközök
- A Huawei új akkumulátor-technológiája akár órákkal is meghosszabbíthatja az okostelefon üzemidejét
- Megérkezett Magyarországra a HUAWEI Mate 50 Pro
- Áttörést jelenthetnek az EKG-t mérő okosórák a tünetmentes szívproblémák felismerésében
- Még egy hétig lehet jelentkezni a világ legnagyobb mobilfotós versenyére
- A HUAWEI Mate 50 Pro-é a legjobb okostelefonos kamera a DXOMARK szerint
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.