A YouTube bővítette Partnerprogramját
A YouTube e hónapban ismét új szintre emelte Partnerprogramjának (YPP) fejlettségét, mely mostantól lehetővé teszi az arra jogosult tartalomgyártók számára, hogy Magyarországon is aktiváljanak olyan új, rajongói finanszírozási funkciókat, mint a Super Chat, Super Thanks, Super Stickers és fizetős csatornatagság.
"A tartalomgyártók a YouTube éltető elemei, éppen ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy a YouTube felületének használata igazán kifizetődő legyen számukra – alkotói, érzelmi és pénzügyi szempontból egyaránt. Reméljük, hogy az új, szélesebb körű befogadást lehetővé tévő jogosultsági kritériumokkal azokat a felhasználókat is támogatni tudjuk, akik még YouTube karrierjük elején járnak, és segíthetünk megnyitni az utat a tartalomgyártók egy új generációja előtt." – mondta Kovács Péter, a Google iparági menedzsere.
A rajongói finanszírozást lehetővé tévő (Fan Funding) funkciók Magyarországon mostantól olyan alkotók számára lesznek elérhetőek, akik:
● Legalább 500 feliratkozóval rendelkeznek
● Minimum 3 publikus videót feltöltöttek az elmúlt 90 napban
● Legalább évi 3000 órányi megtekintéssel vagy az elmúlt 90 napban legalább 3 millió Shorts megtekintéssel rendelkeznek
● Jelenleg nem érintettek a YouTube Közösségi Irányelveinek (YouTube Community Guidelines) megsértéséért járó figyelmeztetésben
A rajongói finanszírozási funkciók alapvető célja a közösségi szerepvállalás és a felhasználókkal való kapcsolatteremtés elősegítése. A Super Chat & Super Stickers például lehetővé teszi a nézők számára, hogy élénk színű üzeneteket és matricákat vásároljanak és osszanak meg az alkotók által indított élő közvetítések és premier videók során. A videós tartalmak megtekintése közben rögzíthető reakcióknak köszönhetően a rajongók úgy támogathatják kedvenc alkotóikat, hogy kitűnnek a tömegből, a tartalomgyártók pedig azonosíthatják és kapcsolatba léphetnek leglelkesebb követőikkel, miközben további bevételekhez juthatnak.
A Super Thanks egy igazán egyszerű módja annak, hogy a felhasználók köszönetet mondjanak és kifejezzék elismerésünket az alkotók és tartalmaik iránt. E funkció segítségével ugyanis a nézők színes hozzászólásokat tűzhetnek ki a kommentszekciókban, szórakoztató és kreatív módon jelezve támogatásukat. Ennek eredményeként pedig a tartalomgyártók is láthatják a munkájukkal kapcsolatos pozitív visszajelzéseket, melynek további közösségépítő ereje van.
Ami a csatornatagságot illeti, e funkció lehetővé teszi a nézők számára, hogy havonta ismétlődő fizetés útján csatlakozzanak az általuk követett tartalomgyártók csatornáihoz, ezután pedig olyan, kizárólag csatorna tagok számára rendelkezésre álló előnyökhöz jussanak, mint a jelvények, emojik és egyéb szolgáltatások, illetve exkluzív tartalmak. Az alkotók a YouTube Studio "Earn" fülén keresztül tekinthetik meg ezeket a funkciókat, ahol azt is láthatják, hogy rendelkeznek-e a használatukhoz szükséges hozzáférési jogosultsággal. Amint egy alkotó jogosulttá válik a jelentkezéshez, a YouTube automatikus tájékoztató e-mailt küld számára. Az, hogy a jelenleg csatlakozásra jogosult tartalomgyártók 100%-a megszerezze hozzáférését az új funkciókhoz, akár négy hétig is eltarthat.
A YouTube Partnerprogram az egyik első bevételmegosztási modell az interneten. Azok a tartalomgyártók, akiknek feliratkozói meghaladják az 1000 főt és az elmúlt 365 napra vonatkozóan 4000 órányi nézettséggel rendelkeznek (vagy 10 millió Shorts megtekintéssel az elmúlt 90 napban), továbbra is részesednek a hirdetésekből és a YouTube Premiumból származó bevételekből. A rajongói finanszírozási funkciókat (Fan Funding Features) a YouTube tavalyi Made On YouTube bejelentéseinek keretében mutatták be.
Kapcsolódó cikkek
- Átlépte a 11 milliárdos megtekintést a legnézettebb YouTube-videó
- Az NMHH összeállításából kiderült, hogy mit hallgattunk tavaly a neten
- 2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok
- A virtuális valóság videókat is támogatja a YouTube Android alkalmazása
- 8K videotámogatást kapott a YouTube
- Nem fog működni a YouTube a régi eszközökön
- Tisztességtelen, megtévesztő hirdetések megjelentetésével vádolják a Google-t
- Továbbra sem nyereséges a YouTube
- Elstartolt a gyerekbarát YouTube az USA-ban
- Február 23-án érkezik a YouTube gyerekbarát változata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.