Az NFM kiterjeszti az Idősügyi Infokommunikációs Modellprogramot
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 480 települést von be a program folytatásába, így novembertől országszerte ötezer 65 év feletti, többségében egyedül élő szépkorú sajátíthatja el az infokommunikációs eszközök használatát.
Az Idősügyi Infokommunikációs Modellprogram sikerét követően a kormány idén februárban döntött annak kiterjesztéséről. Az NFM a „Segítő Kezek” Nonprofit Kft-vel közösen ötezer idős ember életminőségét javítja azzal, hogy digitális eszközökhöz juttatja őket. A program 2018. augusztus végéig 1,2 milliárd forint hazai forrásból valósul meg.
Solymár Károly Balázs, az NFM infokommunikációért felelős helyettes államtitkára elmondta: „Minden magyar ember nyertese lesz a digitalizációnak, ezért a legfiatalabbaktól a legidősebbekig mindenkire gondolnunk kell. A kormány döntése értelmében 480 hátrányos helyzetű településre terjesztjük ki a programot, melyben idén novembertől 5000 számítógépet, internet-szolgáltatást és az alapfokú digitális kompetenciák elsajátításához szükséges oktatást biztosítunk ingyenesen a résztvevő, otthonukat elhagyni képtelen idősek számára.”
Jeneiné Rubovszky Csilla, a programért felelős miniszteri biztos hangsúlyozta: „A három településen megvalósított modellprogramban résztvevő 45 idős ember tapasztalatai egyértelműen kedvezőek. A XXI. századi eszközök az életminőség javítása mellett két esetben is életet tudtak menteni. Az egészségromlás akadályozása, a biztonságérzet növelése és a magány enyhítése mellett hasznosan járulnak hozzá a gondozó családtagok munkahelymegőrzéséhez és a családon belüli kommunikáció erősítéséhez is.”
A kormány 2017. szeptember 26-án elfogadta a Digitalizáció az Aktív Idősekért Programot, amely 2018 végéig további 100 ezer, az otthonát elhagyni képes, aktív idős ember számára biztosít ingyenes oktatást az infokommunikációs eszközök használatára.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai fejlesztés a klímavédelem hatékonyságának növelése érdekében
- Idén is sokakhoz jutott el az Európai Mobilitási Hét üzenete
- Kétszáznál is több hazai település csatlakozott az Európai Mobilitási Hét programjaihoz
- Már elérhető a háztartási nagygépcsere program pályázati oldala
- Közel 230 ezer háztartásban már elérhető a szupergyors internet
- Március 8-ától pályázhatnak digitális fejlesztésekre a hazai kis- és középvállalkozások
- Hátrányos helyzetű településeken folytatódik az Idősügyi Infokommunikációs Program
- Először nyerte el külhoni magyar iskola a ”Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál
- Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál – január 31-étől pályázhatnak a hazai cégek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.