Bankolás? Játszani is engedd!

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 9. 12:01

A digitális világ és a mobilizáció drámaian formálja át a bankrendszert: a következő 10 évben a gamification és az élményalapú platformokon történő tranzakcióké a jövő.

 
“A legnagyobb ügyfél-adatbázist az 1979-1995 között születettek szolgáltatják a banki szféra számára, derül ki iparági kutatásokból. Az ügyfélkört a 2000-es évek után született Z generáció tagjai növelhetik, akik nem tudnak létezni a mobiltelefonjuk nélkül. Ezért számukra a zsebméretű digitális világ és a mobileszközökre fejlesztett, például pénzügyi szolgáltatások a legideálisabbak. Miután a Z generáció nagyon könnyen boldogul a technológiával, határozottan el is várja, hogy az informatika könnyebbé tegye az életét. Ha az ő igényeit figyelembe veszik a pénzügyi szervezetek és szolgáltatók, akkor színesebbé válhat a klasszikus bankrendszer, amelynek éppen egy nagyon fontos evolúciós lépcsője előtt állunk” - fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. 
 
 
“Az elkövetkező 10 évben mind a banki környezet, mind az ügyfélelvárások teljes mértékben átalakulnak. A pénz, mint fizikai fizető eszköz, eltűnik és megváltozik a pénzmozgás folyamata is. Illetve még nagyobb szerep jut a plasztik és hitelkártyáknak. Gondolok itt olyan alternatív fizetési eszközökre, mint például az Apple eszközökön használható ApplePay-re, vagy a banki applikáció és bankkártyaként is működő Revolut-ra. A bankok és hitelintézetek ezért a hangalapú call centereket, virtuális asszisztenciát működtetik és valós idejű, személyre szabott szolgáltatásokat kínálnak majd. A megszokott, hagyományos pénzügyi műveletek csupán addig lesznek jelen még az életünkben, amíg a digitális bankrendszer ajtaja teljesen ki nem nyílik” - figyelmeztet Balogh Zsolt. 
 
A játékos bankolás alapjait építik
 
“Egyelőre a FinTech szervezetek rendelkeznek elsődlegesen azokkal az újító megoldásokkal és infrastruktúrával, amelyek ügyfélcentrikus perspektívát kínálnak. A mesterséges intelligencia és a gamification integrálásával olyan élményplatformokat hoznak létre, amelyeket már a bankszektorban is eredményesen lehet használni. Mára a legtöbb nagy bank és hitelintézet is elindult az adatalapú, és személyre szabott élménybankolás irányába. Ahhoz azonban, hogy megértsük, mekkora üzlet van az adatpiacban, jó példa az Egyesült Királyság, ahol 2018-ban körülbelül 1,58 milliárd dollárt ért ez a piaci szegmens. De nemcsak ilyen szempontból érdemes megfontolni az átállást, hanem azért is, mivel a digitális bankrendszer modelljének működtetése során csökkenthetők a működési költségek és növelhetők a bevételek” - hívja fel a figyelmet Balogh Zsolt. 
Kilépni a megszokott mókuskerékből
 
Egy pénzügyi szolgáltatás igénybevételekor nem a márka erőssége számít, hanem az, hogy milyen a termék vagy a szolgáltatás, például egy hitelfelvételnél a futamidők és a kamatok. Sok ügyfél azért nem akar bankot váltani, mert úgy gondolja, hogy mindegyik pénzügyi szervezet ugyanolyan paraméterekkel kínálja szolgáltatásait. Emiatt a bankoknak kifejezetten ügyfélcentrikus kapcsolattartást érdemes kialakítaniuk, ha azt szeretnék, hogy megtartsák vagy elcsábítsák az ügyfeleket. Ehhez pedig egyedi, jól elkülönülő ügyfélélményeket és értéknövelő szolgáltatást,  például pénzügyi tanácsadást, biztosítást vagy egyéb befektetéssel kombinált szolgáltatásokat érdemes biztosítani. 
 
“A jövő bankjává akkor válhat egy pénzügyi szervezet, ha képes felismerni, hogy az ügyféligényeket a digitális világ alakítja, s nem fél elmozdulni a klasszikus banki modelltől. Ennek ellenére, a bankfiókok szerepe továbbra sem fog megszűnni, de biztosan átalakul. Tehát az elsődleges kommunikáció csakis online a weboldalon és a kapcsolódó alkalmazásokon keresztül valósul meg. Mindez azért történik így, mivel az ifjabb generáció a digitális környezetbe szocializálódott, s számukra ez a természetes” - mondja.
 
“Azt tapasztaljuk, hogy üzletileg egy hatalmas hullám közeledik felénk, amelyet meg is lehet lovagolni. Aki viszont nem veszi komolyan, az kimarad ebből a buliból!” - teszi hozzá Balogh Zsolt.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01