Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású e-sport verseny
Idén először rendezték meg a K&H Egyetemi E-sport Kupát, amelynek alapszakaszában nyolc egyetem több mint 90 csapat mérte össze tudását. A kiemelt, 3 millió forint összdíjazású torna döntőjében játékonként már csak a legjobb négy csapat bizonyíthatja kiváló teljesítményét 2022. április 23. és 24. között a budapesti Gamerlandban. A League of Legends győztes csapata számára ráadásul nem ér véget a döntővel a küzdelem. A magyar egyetemi bajnok nemzetközi mezőnyben, 16 európai ország egyetemeivel folytathatja a versenyzést.
Kiemelt díjazással, nemzetközi kapcsolódással, szemeszterenkénti versenyekkel indult el idén elsőként a K&H Egyetemi E-sport Kupa. A torna alapszakaszában 2 négy csapatos csoportban körmérkőzéses rendszerben zajlottak az összecsapások 2022. március 10. és 2022. április 14. között. A hétvégén pedig már helyszíni szurkolók előtt dől el, hogy ki lesz a 2022-es évad tavaszi magyar egyetemi bajnoka.
“Az e-sport fejlődésében 5 éve veszünk részt aktívan, hiszen az e-sportra, a sport leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő szakágára a jövő sportjaként tekintünk. Az első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupán 8 egyetem 95 csapata indult el a 3 millió forintos díjazásért. A hétvégén pedig már játékonként a 4 legjobb csapat mutathatja meg elhivatottságát, eltökéltségét és kiváló teljesítményre való törekvését. Hiszünk benne, hogy a sportág nemtől és kortól is függetlenül mindenkinek szól, hiszen a League of Legends versenyben nem megszokott módon női játékos is erősítette a mezőnyt, a Metropolitan Egyetem színeiben” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
"A Magyar E-sport Szövetség stratégiai célja volt a kezdetek óta, hogy a felsőoktatásban zajló elektronikus sportélet speciális területén is megszólítsa a versenyszerű videojátékos közösséget. Ezen törekvésünk révbe ért idén, ugyanis életre hívtuk a K&H Egyetemi E-sport Kupát. Melynek legizgalmasabb szakaszához érkeztünk, a döntő hétvégéhez, 4 LOL és 4 CS:GO csapat várja április 23-án és 24-én a Gamerlandban rendezendő végső összecsapásokat. A mérkőzéseken 2 győzelemig tartó párharcban döntik el játékonként, hogy melyik egyetem állhat a dobogó legfelső fokára." – emelte ki Biró Balázs a Magyar E-sport szövetség elnöke.
A K&H Egyetemi E-sport Kupa a versengés mellett a legújabb technológiai megoldások és alkalmazások felhasználását is zászlajára tűzte. Az idei szezon döntőjére kilátogatók helyben is megismerkedhetnek a Mesterséges Intelligencia Kihívással.
„A mesterséges intelligencia (MI) ma már számos formában jelen van az életünkben, így a játékiparban is. Az egyetemi e-sport közösség különösen fontos az MI kihívás programunkban, ahol a résztvevők ingyenes online kurzusban kapnak átfogó képet az MI-ről, annak felhasználásáról és az etikai kérdéseiről. Célunk, hogy a felsőoktatásban résztvevő hallgatók megismerjék és életük szerves részeként tekintsenek a mesterséges intelligenciára." – fogalmazott Dr. Dietz Ferenc, oktatási munkacsoport vezető, a Mesterséges Intelligencia Koalíció részéről.
League of Legendsben a Budapesti Corvinus Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Budapesti Műszaki Egyetem és Széchenyi István Egyetem ötfős alakulata csap össze a fődíjért, míg CS:GO-ban a Budapesti Gazdasági Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Debreceni Egyetem, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem csapatai mérkőzhetnek meg a négyes döntőben a fináléba jutásért.
A döntő programja:
Egyetemi League of Legends E-sport Kupa by K&H – 2022. április 23., Gamerland
11:00 BCE – ÓE
14:00 BME – SZE
17:00 döntő
K&H Egyetemi CS:GO E-sport Kupa – 2022. április 24., Gamerland
11:00 BGE-ÓE
14:00 DE-BCE
17:00 döntő
Azok számára, akik a helyszínen nem tudnak részt venni, az Esport1 Twitchen, Facebookon és Youtube felületén élőben közvetíti a K&H Egyetemi E-sport Kupa döntőjét.
Kapcsolódó cikkek
- Két hónap után búcsúzik az OGEX
- Idén is elismerték a kiemelkedő e-sport teljesítményeket
- Kétnapos programmal várja a látogatókat a budapesti OGEX a HUNGEXPO-n
- 3 milliós összdíjazással indul a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Több mint 100 játékot próbálhatunk ki az OGEX 2022 ingyenes rendezvényein
- Országos Gaming rendezvénysorozat indul 2022. február 18-án
- Együtt az egészséges egyetemi és főiskolai e-sportért
- Az LG támogató partnerként csatlakozott a League of Legends Európa-bajnoksághoz
- Rekordot döntött a V4 Future Sports Festival
- Magyarország első alkalommal vett részt az e-sport világbajnokságon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.