Elindult a Minecraftország mozgalom

forrás: Prím Online, 2017. november 30. 07:44

Magyarország kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit építhetik meg az érdeklődő diákok a Minecraft nyílt játékterű videójátékban és annak oktatási verziójában. A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésének egyéni kategóriájában tanulók, a csoportosban pedig iskolai szakkörök, tanulókörök, osztályok csatlakozhatnak.

Nyíregyházán nyílt meg Minecraftország első virtuális építkezése: helyi tanulók saját iskoláikat építették fel Minecraftban a Microsoft IV. Innovatív Pedagógus konferenciájának szakmai napján.

 

Az eseményen a Minecraftország mozgalom elindulását Nádori Gergely, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) pedagógusa és az Innovatív Pedagógus Program szakmai vezetője jelentette be. A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésében a jelentkező diákok az ország híres, ikonikus látnivalóit készíthetik el a videójátékipart megreformáló, nyílt játékterű Minecraftban, vagy annak oktatási változatában, a Minecraft Education Edition-ben.

 

A Minecraftország program fővédnöke Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért (DJP) felelős miniszterelnöki biztos. A DJP keretében elkészült Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) egyik fontos célkitűzése, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a jövő technológiáinak megismerésére: az informatikán kívül találkozzon a robotikával, a kiterjesztett valósággal, a 3D nyomtatással is. „Meggyőződésünk, hogy a digitális oktatásnak nincs alternatívája, hiszen csak így tudjuk felkészíteni gyermekeinket a 21. század munkaerőpiaci elvárásaira. A Minecraftország kezdeményezés példaértékű módon tud hozzájárulni ehhez a célkitűzéshez. A Minecraft világa egy olyan nyílt világ, ahol szabadon, kockázatok és korlátok nélkül alkothatnak a gyermekek, kitágítva kreativitásuk határait. A Minecraft oktatási verziójában továbbá az együttes alkotás és a közös probléma megoldás mellett játékosan sajátíthatják el az algoritmikus gondolkodás, a szabálykövetés és alkotás alapjait, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőbb tanulmányok és a munka világában is.” – fogalmazott a miniszterelnöki biztos.

 

„Elkötelezettek és következetesek vagyunk abban, hogy a magyar gyerekek és pedagógusok mind szélesebb köréhez vigyük közel a fejlődésükhöz leginkább hozzájáruló technológiai megoldásokat” – mondta a Microsoft Magyarország oktatási üzletágának vezetője. Merényi Ádám szerint a kódolás elsajátítása egyrészt megfogható tudást ad, másrészt olyan készségeket fejleszt, amelyeket a gyerekek az élet számos területén kamatoztathatnak.

 

„Nem csupán a digitális készségek fejlesztése fontos: boldogsághoz fontos az érzelmileg biztonságos, inspiráló környezetben megélt örömteli alkotás, amihez ideális eszköz a játékos alkotófolyamat” – hangsúlyozta Halácsy Péter, a Budapest School alapítója. Hozzátette: „a világ dolgai iránti érdeklődés és a kreativitás serkentésével olyan szupererővel ruházzuk fel a gyerekeket, amely még 2040-ben is fontos lesz számukra.”

 

A Minecraftország mozgalom szervesen illeszkedik a Microsoft Magyarország oktatási intézmények technológiai fejlesztésére irányuló erőfeszítéseinek, így az Innovatív Iskola és az Innovatív Pedagógus Programnak is. A tanév végéig tartó mozgalomhoz egyéni kategóriában tanulók, csoportos kategóriában pedig iskolai szakkörök, tanulókörök, osztályok csatlakozhatnak az alábbi linken.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01