Élőben sugározták az adást az ASTRA műholdon keresztül az LG OLED TV-kre
Az LG Electronics és a SES az OLED tévék innovatív 4K High Frame Rate — azaz magas képfrissítési rátájú — műsorszórási technológiáját mutatta be a SES Iparági Napok tizedik évfordulóján, Luxemburgban.
A 4K HFR tartalmakat az ASTRA műholdon keresztül, élőben közvetítették és a HFR szoftver egyik prototípusának segítségével jelentek meg az LG OLED TV-ken. A bemutatón a 4K HFR műsorszórás következő generációs, kiemelkedő képminőségéről saját szemükkel győződhettek meg a látogatók.
A HFR egy olyan új közvetítési technológia, amely akár a tartalomsugárzás maximumát jelentő másodpercenként 120 képkockás képfrissítési ráta (frames per second – FPS) alkalmazásával tovább javítja a 4K Ultra HD képminőséget. A jelenleg elérhető technológiák nagy többsége ezzel szemben csak az 50 FPS rátájú tartalmakat támogatja. A megnövelt FPS ráta főleg a gyors mozgások képi feldolgozása esetén, például spotközvetítéseknél nyújt minden korábbinál élethűbb, akadozásmentes képet, miközben kiküszöböli az olyan, a hagyományos televízióknál tapasztalható képminőségi hibákat, mint amilyen az elmosódás vagy a vibrálás.
Mindeközben a kijelzőgyártók, a globális műsor- és tartalomszolgáltatók már az Ultra HD evolúció második szakaszának megnyitására készülnek a DVB UHD-1 Phase 2 specifikációval, amely a 4K HFR technológiát is tartalmazza. Az UHD-1 Phase 2 szabvány olyan egyéb élvonalbeli technológiákat is magába foglal, mint a magas dinamikatartományú (High Dynamic Range – HDR) képmegjelenítés és a Next-generation Audio (NGA) hangminőség.
„Alig várjuk, hogy megmutathassuk, milyen kiválóan működnek az LG OLED televíziói a 4K HFR és egyéb magas minőségű tartalmak platformjaként” — mondta Sam Kim, az LG szórakoztatóelektronikai üzletágának szenior alelnöke és televíziós termékfejlesztési vezetője. „Az LG elkötelezte magát amellett, hogy a legfrissebb tévés technológiákat kínálja a fogyasztóknak szerte a világon. A magas képfrissítési rátájú tartalmakat élőben is látni kell az OLED tévéinken, hogy magunk tapasztaljuk meg, valóban létezik ilyen kiemelkedő képminőség. Ahogy a 4K HFR tartalmak megjelennek az OLED készülékek képernyőin, az ASTRA műhold valós idejű közvetítésében, a legjobb példa arra, hogyan lépjük át a televíziózás korábbi technológiai korlátait.”
„A SES folyamatosan fejleszti az Ultra HD technológiát, az Iparági Napok pedig mindig kiváló lehetőséget adnak az új televíziós technológiák demonstrálására” — mondta Thomas Wrede, a SES új technológiákért és szabványokért felelős alelnöke. „A HFR technológia fontos lépés lesz az Ultra HD műholdas adások minőségének javításában, főleg a sportesemények és az élő televíziós közvetítések sugárzásánál. Kapcsolatunk az LG Electronics-szal kiemelkedően fontos a műsorszórási és televíziós technológiák továbbfejlesztése és a jövő lehetőségeinek feltárása szempontjából. Megtisztelő számunkra, hogy együtt dolgozhatunk az LG-vel egy ilyen jelentős fordulópontot képviselő innováción.”
Kapcsolódó cikkek
- Tévénézési Guinness-világrekord az LG OLED TV-maratonon
- Hátulról is látható az LG szupervékony OLED kijelzőjének képe
- Értékelték az LG webOS 3.5 platform személyes adatvédelemben nyújtott kiemelkedő képességeit
- Magyarországra érkezik az LG G6
- Az LG K sorozatának két új tagja már elérhető a szolgáltatóknál
- A G6 okostelefon májusban érkezik a magyar piacra
- A nagyméretű fényinstalláció az LG emberközpontú innovációit ünnepli a világ legnagyobb dizájn showján
- A Netflix az LG HDR-képes UHD TV készülékeit ajánlja mindazoknak, akik a tévézés igazi élményére vágynak
- A Milánói Design Héten együtt ünnepli az LG és Tokujin Yoshioka az életünket jobbá tevő innovációt
- Megérkezett az úttörőnek számító képernyőformátumú LG FullVision G6 telefon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.