Ezek a telefonok gyenge pontjai
A wifi, a kamera, a mikrofon és a hangszóró egyaránt a mobilkészülékek gyenge pontjai közé tartoznak – derült ki egy nemzetközi elemzésből.
A Blancco adattörlő és mobiltelefon-diagnosztikai szoftvereinek segítségével évente több millió készüléket törölnek és vizsgálnak át az operátorok, így a cég adatbázisa kínálja a legnagyobb rálátást a használt mobilkészülékek meghibásodási statisztikáira. A most közzétett adatok elárulják, hogy az androidos készülékek és az iPhone-ok közös gyenge pontja a headset, de egyébként jellemzően más és más hibával kerülnek szervizbe.
Az androidos készülékek esetében egyértelmű gyenge pontot jelent az első kamera LED-vakuja. Ilyet jellemzően a szelfikre optimalizált készülékekben találunk, de 100 átvizsgált telefonból 27-ben gondok vannak vele. Ugyanakkor a hátsó kamera is gyakran meghibásodik (17%), és akadnak gondok a GPS-modullal (13%), a képernyővel (13%) és az ujjlenyomat-olvasóval (8%) is.
Az iPhone-ok esetében a gyenge pontot az akkumulátor elavulása jelenti (8,6%), de gondok akadhatnak a vezeték nélküli kapcsolódással (5%), az élő hívással (3,5%) és az ujjlenyomat-olvasóval (1,5%) is.
Problémás modellek
Az androidos készülékek közül a leggyakrabban (az esetek 7,4 százalékában) az OPPO Realme modelljénél észleltek hibát, a meghibásodási toplista másik két dobogós szereplője a OnePlus 6 és a Xiaomi Redmi Y2 (5,7, illetve 4,6 százalékos meghibásodási aránnyal). A negyedik és ötödik helyezett a Huawei Honor 7X, illetve a Xiaomi Redmi 5-ös modellje.
Az iPhone-ok közül a 6 és a 6S modelleknél már a készülékek 20,8, illetve 17 százalékánál tapasztalható valamilyen hiba – igaz, hogy ebben az esetben korábbi modellekről beszélünk, így a tesztelt telefonok életkora sem ugyanaz. Az almás meghibásodási toplistán a harmadik helyezett az iPhone 7, a negyedik az iPhone 7 Plus, az ötödik pedig az iPhone 6S Plus. A statisztika ebben az esetben arra hívja fel a figyelmet, hogy egy 5 évesnél idősebb használt iPhone-t kockázatos lehet megvásárolni. Ezért ezeket a modelleket körültekintően és átfogóan kell tesztelni, vásárláskor pedig érdemes tesztelési jegyzőkönyvet kérni az eladótól.
A Blancco teljes elemzése letölthető a cég weboldaláról.
Kapcsolódó cikkek
- A LEGO HIDDEN SIDE új szintre emeli a játékélményt
- Az LG legújabb okostelefonja a képernyő rezgetésével erősíti fel a hangot
- A Phonebox segítségével megtudhatjuk a Samsung Galaxy S10 készülékek specifikációit
- Piros színű Honor meglepetések Valentin-napra
- A romantikus szelfi titkát fedi fel a Huawei nagykövete
- NMHH: Nagy lendületet vett tavaly a 4G-s mobilinternet
- 3D szelfikamerás okostelefont mutat be az LG és az Infineon
- A látható érzelmek fontosságára hívja fel a figyelmet a Facing Emotions
- Magyarországra is érkezik a Honor legújabb csúcskészüléke 48 megapixeles kamerával
- Minden eddiginél gyorsabb letöltési sebességet biztosít a Huawei új chipkészlete
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.