Meghatározó magyar fejlesztés az e-aláírások piacán
A NETLOCK első magyar cégként fejlesztett okostelefonon is használható, felhőalapú, minősített e-aláírás-megoldást. Az új szolgáltatás európai szinten is meghatározó innovációnak számít és globálisan is az élmezőnyben van. Az így létrehozott minősített e-aláírást az unió minden országában elfogadják, teljes bizonyító erejű magánokiratnak felel meg.
Mindez azért számít nagy előrelépésnek, mert Magyarországon eddig a legmagasabb joghatással bíró minősített e-aláírást kizárólag chipkártyára elhelyezett aláíró kulcs és a hozzátartozó kártyaolvasó segítségével lehetett létrehozni, amely körülményessé és helyhez kötötté tette az aláírási folyamatot. Az új webes szolgáltatással mindez lényegesen kényelmesebbé és felhasználóbarátabbá vált.
A NETLOCK minősített e-aláíró szolgáltatása bárhol, bármikor, akár okostelefonon is, platform függetlenül használható. Felhőalapú szolgáltatásként egy webes felületen keresztül érhető el. Pont olyan egyszerű és biztonságos, mint egy netbanki szolgáltatás. “A megoldás egyik újdonsága, hogy a minősített e-aláírásához szükséges titkosító kulcsokat képesek vagyunk egy felhőalapú rendszerben – a törvényi és szabályozási előírásoknak megfelelő módon – ugyanolyan biztonsággal tárolni, mint a korábbi chipkártyás megoldások esetén. Büszkék vagyunk rá, hogy elsőként jelentünk meg ezzel a megoldással a hazai piacon, de globális viszonylatban is csupán néhány szolgáltató képes hasonló, akár okostelefonon is elérhető minősített e-aláírás-szolgáltatást biztosítani.” – összegezte Somkuti András az e-aláírás-specialista Netlock Kft. ügyvezetője, a Docler Csoport elnöke. „Az ügyfelek - úgy a vállalati partnerek, mint hétköznapi felhasználók - könnyen- és mobilan használható, felhasználóbarát megoldásra vágynak, azonban az eddigi, klasszikus chip-kártyás megoldások korlátokba ütköztek ezen területeken. Mi úgy látjuk, hogy ez a megoldás jelenti a jövőt a digitalizációban, utat nyithat, hogy egyre több cégvezető és magánember hozza létre digitális identitását. Azt várjuk, hogy az új generációs, kényelmes és rugalmas megoldás egyre inkább nyitottságra talál a felhasználók körében és szélesebb tömegek számára is vonzóvá teszi az elektronikus aláírás használatát. Következő pár év a digitális ugrás időszaka is lesz.” – tett hozzá. (bővebben a szolgáltatásról: https://netlock.hu/netlock-sign-business-csomag/)
Minősített aláírás: minden uniós országban elfogadott e-aláírás - mintha papíron, két tanú előtt írt volna alá
A NETLOCK SIGN rendszerében olyan e-aláírás hozható létre, amely jogi szempontból egyenértékű a két tanú előtt, papíron, tollal történő kézi aláírással és az Unió összes tagállamában, minden felhasználási területen egységesen elfogadott, teljes bizonyító erejű magánokirati joghatással bír. Így például nemzetközi tenderek, bírósági ügyek, határokon átnyúló ajánlatok dokumentumai, szerződései is aláírhatóak akár egy egyszerű tableten, mobiltelefonon vagy számítógépen keresztül.
_________________
Miben különbözik a fokozott és minősített e-aláírás?
A hatályos európai uniós szabályozás megkülönbözteti a fokozott biztonságú és minősített elektronikus aláírásokat. Azonban kizárólag a magasabb biztonsági szintet garantáló, minősített e-aláírásokhoz rendel egységesen olyan joghatást, amely révén a minősített e-aláírás minden tagállamban a két tanú előtt történt kézi aláírással egyenértékűnek nyilatkozatnak számít. A fokozott biztonságú elektronikus aláírások joghatásának a szabályozása tagállami hatáskörben van, így egy ilyen aláírást tartalmazó elektronikus dokumentum joghatása tagállamonként eltérhet, míg az egységesen elfogadott minősített aláírás használata esetén ilyen probléma nem áll fenn. A fokozott biztonságú aláírást jellemzően nem ismerik el teljes bizonyító erejű magánokiratként.
_________________
Bankok, kereskedő cégek, építőipari nagyvállalatok térhetnek át a rugalmasabban használható e-aláírás szolgáltatásra
Az uniós piacokon versenyző hazai cégek számára nagy segítség lehet az elérhető áron biztosított felhőalapú e-aláírás. Ajánlatok, tenderek, megrendelések, szerződések írhatók alá bárhol, bármikor és bármilyen online kapcsolattal rendelkező eszköz - PC, okostelefon vagy táblagép - segítségével. “A megoldás egyszerűsíti és kényelmesebbé teszi az e-aláírás folyamatát. Sok hazai cégvezető számára lehet mindez motiváció arra, hogy kipróbálja és áttérjen az e-aláírások használatára. Mérföldkő mindez a NETLOCK számára is, hiszen uniós és globális szinten is versenyképes ez az új fejlesztés. Büszkék vagyunk rá, hogy egy olyan elit ligának lettünk tagjai, ahol a világ legelismertebb e-aláírás-megoldás-szállítói versenyeznek.” – tette hozzá Somkuti András.
Kapcsolódó cikkek
- Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció
- Ha ezt már mind tudja, na akkor áll készen okostelefont ajándékozni a gyereknek
- Az YK2-höz hasonló krízishelyzetet is okozhat a nyári-téli időszámítás eltörlése?
- Nemcsak a számla, de a teljesítési igazolás is aláírható elektronikusan
- Digitális forradalom jöhet a fuvarozásban?
- Bemutatkoznak a mobilszörnyek – II. rész
- A céges iratok e-aláírása akár okostelefonon, a nyaralás alatt is lehetséges
- BYOD okosan: a júzer is jóllakik, a biztonság is megmarad
- A zsebtolvajok mázlija
- Már megjelentek a Fortnite hamisított változatai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.