Megkapta a hatósági engedélyeket az első, teljesen hazai fejlesztésű, önkiszolgáló pénztárgép
1955. augusztus 27. – ezen a napon nyitották meg Budapesten az első, önkiszolgáló rendszerben működő csemegeboltot. A lépés ésszerű volt és innovatív – nem oldhatott meg minden problémát, amit a kereskedelemben tapasztaltak a vásárlók, de jelentős előrelépés volt például a pénztáraknál és pultoknál kígyózó sorok felszámolásának terén. 63 év telt el azóta, ám a fejlődés nem áll meg: a Laurel A232-es számon megkapta az engedélyt az első, hazai fejlesztésű önkiszolgáló rendszerének bevezetésére.
A rendszert a magyar igényeket felmérve, a hazai vásárlói szokásokat elemezve, a hazai piacra fejlesztették ki a Laurel szakemberei, ennek ellenére máris nagy nemzetközi érdeklődés van iránta. A LAURA-SSC néven futó, önkiszolgáló kassza a nemzetközi rendszerek árának töredékéért érhető el, így már semmi akadálya annak, hogy széles körben elterjedve megszűnjenek a pénztáraknál gyakran előforduló hosszú sorok. A megoldás alapja a kereskedők által már jól ismert, több mint 5 ezer kasszán futó Laura kasszaszoftver, amelyben közel 25 év szakmai tapasztalata és a világ vezető kasszamegoldásainak tudása tükröződik.
Az első, kizárólag hazai fejlesztésen alapuló önkiszolgáló pénztárgép immáron lehetővé teszi, hogy a hipermarketek mellett akár kis és közepes méretű boltok is a legkorszerűbb technológiát alkalmazzák vásárlóik kiszolgálásakor.
Fontos lépés ez, hiszen a technika fejlődése nem áll meg, és ezen fejlődés eredményeit mostantól nem csupán a legnagyobbak élvezhetik. Az önkiszolgáló pénztárgépek használatával növekszik a kasszazóna sebessége, úgy, hogy közben a súlyos munkaerőhiányra is megoldás születhet, főleg, hogy egy hagyományos kassza helyére két új fejlesztésű önkiszolgáló kassza is elfér.
A Laurel Számítástechnikai Kft. megoldása platformfüggetlen, bármilyen rendszerhez illeszthető, ráadásul a hatósági engedély kiadásának köszönhetően máris rendelhető. Az egy önkiszolgáló kasszára jutó üzemeltetési költség töredéke a hagyományos pénztárénak. Ezzel az üzlet tehermentesítheti a dolgozót, a felszabaduló szaktudás és kapacitás pedig más területen hasznosítható.
A szerkezet kis helyigényű, bevezetési ideje lényegesen rövidebb, mint a hagyományos rendszereké. Használata biztonságos: felszerelhető kamera- és áruvédelmi rendszerrel egyaránt, ami a beépített ellenőrző mérleggel kiegészülve kontrollálhatóvá teszi az értékesítés folyamatát.
A fejlődés tehát – ami esetünkben magyar fejlesztést jelent – itthon sem elérhetetlen, még a kisebb üzletek számára sem.
Kapcsolódó cikkek
- Több ezer online pénztárgépbe kerülhetnek Telenor SIM chipek
- Régi-új vezető a Laurel kötelékében
- Hetedszer gyűlt össze a kereskedelmi szakma
- Formálódik egy új magyar „multi”
- Sorra zárnak be a boltok, pedig a gépek dolgoznának
- Új stratégiai igazgató a Laurelnél
- Trükköznének az online pénztárgépekkel
- Zsebre tehető online pénztárgépet fejlesztettek ki
- Minden évben ellenőrizni kell az online kasszákat
- Onlinekassza: 100 milliós bírság, 10 üzletbezárás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.