Minden második magyar jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat
A december a legtöbb ember számára az ajándékok beszerzéséről szól, a magyarok több mint kétharmadának pedig kisebb-nagyobb anyagi megterhelést jelentenek az ünnepek, derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc és webáruház legfrissebb kutatásából.*
A túlköltést a lakosság 78%-a igyekszik azzal kivédeni, hogy kedvezményesen szerzi be az ajándékokat, a sorban állást elkerülendő pedig minden harmadik ember inkább online vásárolja meg a fa alá valót. Az ajándékok közt továbbra is népszerűek a nagyobb háztartási eszközök, bár a magyarok fele saját bevallása szerint sokkal jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat. Vajon a nőknek tényleg könnyebb meglepetést okozni? A felmérésből ez is kiderült.
Ki várja a Jézuskát?
A karácsony megszervezése kevés család számára nem okoz fejtörést. Évről-évre kérdés a kinek, a mit, a hogyan és a hol. Külön logisztikát jelenthet a közös családi ajándékok összehangolása is. Emiatt 51% úgy gondolja, hogy elegendő (lenne) csak a gyerekeket megajándékozni, így elkerülve a felesleges stresszelés egy részét.
A másik örök kérdés, hogy melyik nem számára könnyebb ajándékot választani. A nők több mint fele szerint számukra könnyebb meglepetést okozni, ezért a férfiak vannak helyzetelőnyben, ugyanakkor a férfiak 70%-a ezt határozottan cáfolja.
Mi kerüljön a fa alá?
Vannak, akik szeretnek tárgyakat kapni, míg mások az élményeknek örülnek jobban. A felmérésből kiderült, hogy a 30 év alattiak fele inkább az élményekre szavaz, míg a 30 feletti generáció kétharmada a kézzel fogható ajándékokat kedveli jobban.
A tárgyi ajándékok közt továbbra is népszerűek a nagyobb háztartási eszközök, a magyarok közel fele úgy véli, hogy a karácsony kifejezetten jó alkalom a nagyobb háztartási gépek (pl.: hűtőszekrény, mosógép, televízió) beszerzésére. Választáskor a magyarok 30%-ának leginkább a márkanév és a design számít, ugyanakkor 78% kifejezetten törekszik az akciók kihasználására.
Mibe fog mindez kerülni?
Az akciós árak vadászatában szerepet játszhat az is, hogy a lakosság 63%-ának nagy anyagi megterhelést jelentenek az ünnepek. A háztartási eszközök vételárát nem számolva a magyarok fele igyekszik 25 000 forint alatt költeni ajándékokra, csupán 5% az, aki 100 000 forint alatt nem ússza meg az ajándékok beszerzését.
A spórolásban sokak szerint az is segít, ha nem hagynak mindent az utolsó pillanatra. A válaszadók majdnem fele saját bevallása szerint folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron is beszerez néhány ajándékot. További 40% a Black Friday és az adventi akciók alatt vásárol, csupán 2% az, aki az utolsó napra hagy mindent.
A boltokkal továbbra sem lehet felvenni a versenyt, ugyanakkor évről évre nő azoknak a száma, akik online vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat. Az Euronics friss felmérése szerint 2018-ban ez az arány a teljes lakosság körében 30%, a fiatalok között pedig némileg magasabb: 35%.
Pazarlás vs tudatosság
Az Euronics felmérése alapján a magyarok 76%-a egyetért azzal, hogy a karácsony egyáltalán nem környezettudatos ünnep, hiszen ilyenkor így vagy úgy, de mindenki pazarol. A túlköltekezés elkerülése mellett ez ellen 36% a csomagolópapír kiiktatásával is próbál tenni.
Mindezeknek köszönhetően a lakosság 80%-a úgy érzi, karácsonykor nem költ felesleges dolgokra.
Kis karácsony vagy nagy karácsony? Ajándék minden családtagnak, vagy csak a gyerekeknek? Bárhogy is legyen, az biztos, hogy egy jól összeállított menüvel nem lőhetünk mellé! A magyarok fele ugyanis jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat.
_______________
* A felmérés 563 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében 2018 novemberében, a 18 év feletti magyar lakosságra súlyozva.
Kapcsolódó cikkek
- A vevők kétharmada futott már bele minőségi problémába a Vatera friss felmérése szerint
- A karácsonyi készülődés elmaradhatatlan kelléke – az online vásárlás
- Új típusú kockázatok fenyegetik a bankok működését
- A Fujitsu szerint a többfelhős működés összehangolása kulcsfontosságú a gyors digitális átalakuláshoz
- Magyarország védtelen a kibertámadással szemben
- Jobban kellene vigyázni a telefonon tárolt adatokra!
- Stresszmentes karácsony? Igen!
- Digitális karácsony: hagyományos tartalom új keretben
- Védelem és túlélés: a vállalatok mindennél előbbre tartják az IT biztonságot
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.