Zsebünkben a kassza

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 24. 15:58

Január elseje óta a vállalkozások kötelesek a készpénzes fizetésen túl legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani a vásárlók részére. Ennek legelterjedtebb módozata a POS terminálok létesítése, azonban ez nem minden vállalkozás számára a legjobb alternatíva.

A koronavírus-járvány időszaka a pénzügyi tranzakciók terén teljes átalakulást hozott. Míg a kis értékű készpénzes fizetések száma visszaesett, az elektronikus fizetési módok használata több helyzetben is növekedett. A járványhelyzet egyértelmű nyertese az online kártyás vásárlás volt és a boltokban is nőtt az igény az elektronikus megoldásra. 

 

„Egyre elterjedtebb az azonnali átutalás, illetve a QR-kódos vagy linken keresztüli azonnali fizetés. Azonban még mindig a POS terminállal történő bankkártya-elfogadás a legnépszerűbb, annak ellenére, hogy üzemeltetése plusz költséget jelent a vállalkozások számára, a telephellyel nem rendelkezőknek – kereskedők, szolgáltatók, taxisok, utazóügynökök, tanácsadók – pedig hordozásra kevésbé alkalmas mérete miatt is problémás” – hívta fel a figyelmet Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója.

 

 

Bankkártyás vásárlás mobillal

A Billingo és a Global Payments Europe (GPE) közös fintech fejlesztése androidos telefon segítségével nyújtja a bankkártyás vásárlás kényelmét. A szolgáltatás használatához csupán egy minimum Android 8.0 operációs rendszerrel működő, NFC-képes mobiltelefon vagy tablet és internetkapcsolat szükséges. A vásárlók bárhol és bármikor, terminál nélkül fizethetnek Mastercard vagy VISA bankkártyájukkal okostelefonon, okosórán elérhető virtuális bankkártyával a Billingo MobilAPP-odon keresztül.

 

„Ez az innováció abban tér el jelentősen a többi mobilos bankkártya-elfogadási lehetőségtől, hogy a folyamat nem áll meg a tranzakciónál. A fizetésről néhány gombnyomással készülhet számla vagy e-számla, majd a bizonylat mobil-blokknyomtatóval elektronikusan továbbítható a vevőnek, de hagyományos nyomtatóra csatlakoztatva ki is nyomtatható. Mindezek mellett a rendszer a NAV adatszolgáltatást is automatikusan képes intézni” – avatott be Sárospataki Albert.

 

Egy ilyen automatizált rendszer nemcsak a fizetési folyamatot gyorsítja és egyszerűsíti, de a bizonylatoláshoz kapcsolódó adminisztrációt is képes a nullára csökkenteni, ami jelentős időmegtakarítást és akár bevételnövekedést is jelenthet.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01