Amerikában a szöveges üzenetek hódítanak az ezüstkorosztálynál
Egy új felmérés szerint a tengerentúli nagyszülők leginkább pötyögni szeretik a telefonjukat, hogy unokáikkal tartsák a kapcsolatot.
A Statista felmérése mutat rá a generációk közötti különbségekre a mobiltelefon-használat terén. Míg a fiatalok számára természetes mondjuk egy videóchat, vagy egyéb virtuális kapcsolattartás, addig az idősebb korosztály inkább csak szöveges üzeneteket küld és fogad, a videóchatet mindössze 3%-uk használja.
Bár az idősebb, 65 év feletti korosztály jelentős elmaradásban van a fiatalabb korosztálytól, ha külön vizsgáljuk őket (lásd az ábrán), látszik, hogy a mobiltelefon-használat esetében az alapvető hívás funkció mellett a szöveges üzeneteket kedvelik leginkább. Bár, a fiatalok körében is még mindig ez tűnik a legnépszerűbb funkciónak, emellett számos más dologra is használják a ma már leginkább okoskészülékeket.
Érdekes látni az eredményeket, hogy akadnak néhányan az idősebbek közül, akik kíváncsiak, szeretnék megismerni az új, fiatalok által kedvelt lehetőségeket. A megkérdezettek 8%-a például szokott zenét hallgatni telefonján, és még ennél több azok száma (14%), akik valamilyen alkalmazást is letöltenek készülékükre. 19 %-uk pedig internetezni is szokott, többségük (17%) pedig e-mailt is küld telefonjáról.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- Hazai ERP-felmérést készít az XAPT
- 9 millió eladott iPhone a kezdőhétvégén
- Megfizethető árú alapmodellek a Nokiától – 108 és 108 Dual SIM
- Yahoo: 800 millió aktív felhasználó
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
- Vezetés közben is a telefont nyomkodjuk
- Nokia 515 – klasszikus mobiltelefon prémium kivitelben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A CFO-k felvették a technológia diktálta tempót
A hazai pénzügyi vezetők (CFO-k) egyre komfortosabbak az új technológiai megoldásokkal, de komplexebb szabályozói megfelelésekkel és folyamatos költségcsökkentési nyomással kell szembenézniük. Arra számítanak, hogy az automatizáció és a digitalizáció térnyerése alapvetően alakítja át a szerepüket – derül ki a PwC 6. alkalommal elkészített Pénzügyi Vezetői Felméréséből.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.
A dentsu bemutatta a 2025-ös év 10 fő médiatrendjét
A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal tette közzé immár hagyományosnak számító elemzését a következő évre várható médiatrendekről. A „The Year of Impact” címet viselő kiadvány, amelynek összeállításában a dentsu médiaügynökségeinek, a Carat, a dentsuX, illetve az iProspect cégek szakemberei vettek részt a világ minden tájáról, tíz fő médiaipari tendenciát azonosít be, amelyek négy átfogó témakör köré csoportosíthatók: (1) a generatív mesterséges intelligencia (AI) valós hatóerővé vált, (2) a történetek egyre kiterjedtebb stratégiai szerepet kapnak, (3) felértékelődik a minőség, illetve (4) a technológia és az alkalmazási szokások eltérően oszlanak meg a különböző régiókban.
Zsákutcába kerülhet az AI a Corvinus kutatása szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.