Magyar startup az Indiegogon
1400 dollárt gyűjtött az első nap a közösségi finanszírozási kampányán a magyar Karma Platform. A kampány startját a londoni Bloomberg Grow Befektetői Fórumára időzítették.
Londonban indította el indiegogo.com kampányát egy magyar startup, a Karma Platform. A bétafázisban működő terméket a fejlesztők jövő tavasszal dobnák piacra, a most elindított kampány a piac feltérképezését szolgálja.
A Karma még júliusban jutott be egyetlen külföldi résztvevőként a Bloomberg Tradebook GROW londoni befektetői fórumára, ahol a fórum szakemberei egy évig követik figyelemmel, segítik tanácsaikkal a programban résztvevő vállalkozások fejlődését. A projekt igen népszerű a befektetői fórumon, mivel egy olyan problémára kínál megoldást, amellyel egy idő után minden vállalkozás szembesül.
A feltörekvő vállalkozások növekedésének gátjává válhat a megnövekedett adminisztráció, az átláthatatlan táblázatok sokasága. A Karma Platform erre ad hatékony alternatívát, amely segítségével a felhasználók programozói tudás nélkül, akár egy mozdulattal létre tudnak hozni online elérhető üzleti alkalmazásokat meglévő Excel fájljaikból. A program az átláthatatlan táblázatokat változtatja át integrált vállalati megoldássá.
A Karma Platform a Shiwaforce.com belső innovációs laborjában született még 2012-ben és azonnal sikereket ért el a hazai startup versenyeken. Az idei őszi szezonban is több helyen bemutatkozik a program, többek között a Dublinban rendezett Websummit eseményén is prezentálhatnak a magyar fejlesztők.
„A most elindított Indiegogo.com kampánnyal az a célunk, hogy felkeltsük a tengerentúli felhasználók érdeklődését, teszteljük a termékünk piacát. A Karma Platform londoni sikerét szeretnénk további piacokra kiterjeszteni, még a termék megjelenése előtt.” – magyarázza a piaci stratégiát Kovach Anton a Shiwaforce.com vezérigazgatója.
A Karma Platform fejlesztése főképp a nagyvállalati ügyfeleken szerzett tapasztalatokra épülve adott lehetőséget a kis- és középvállalatok igényeinek felismerésére. A Shiwaforce.com ún. agilis fejlesztési módszerei tették lehetővé, hogy a cégen belül egy innovatív ötletekre épülő startup születhessen.
A Bloomberg által teremtett lehetőségekkel élve bekerülhettek olyan helyekre is, mint a londoni Level 39 akcelerátor, illetve folyamatosan kapnak szakmai visszajelzéseket a stratégiájukkal, előrehaladásukkal kapcsolatban. Az agilis módszertant alkalmazó és terjesztő fejlesztő cég terméke ugyan még csak béta fázisban működik, máris számos megkeresést kaptak a világ minden tájáról termékükkel kapcsolatban.
Kovach Anton szerint a most elindított kampány közelebb juttathatja a Karma Platformot a nemzetközi sikerhez és bebizonyíthatja, hogy egy magyar fejlesztőcég, hazai fejlesztőgárdával is Budapestről sikeresen kiszolgálhatja a világ bármely táján működő vállalkozásokat – legyenek azok kicsik vagy éppen a legnagyobbak.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- Idén utoljára láthatók a magyar találmányok
- Nem veszíthetjük el a jó ötleteket
- Decemberben indul a magyar űrutazó-jelölt Amerikába
- Csökkent a hazai startup befektetési piac
- Startup programot indít a Microsoft
- A magyar PS3 felhasználók örömére – két játék magyarul
- Az innovációs szövetség a technológiai start-up pályázat átírását javasolja
- Cséfalvay a magyar startupok lehetőségeinek bővítéséről tárgyalt a Szilíciumvölgyben
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.